کد خبر: ۳۰۴۵۵
تکذیب بیماری تب برفکی در آمل + تصاویر
 

شایعه تب برفکی در یازده لاشه کشف شده گوسفند در آمل تکذیب شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیر کل دامپزشکی استان مازندران گفت: با گزارش مردمی مبنی بر کشتار غیر مجاز در خانه ای در آمل، نمایندگان محیط زیست، دامپزشکی و انتظامی مازندران در محل حاضر و 11 لاشه گوسفند را به علت ذبح غیر بهداشتی و شرایط نامناسب نگهداری توقیف کردند.

به گفته «دکتر رضوانی» انجام نمونه برداری و آزمایش ها، شایعه هرگونه بیماری از جمله تب برفکی را در این لاشه ها تکذیب کرد.

او به شهروندان توصیه کرد گوشت گرم را از اماکن مجاز بخرند و هنگام خرید به مهر بهداشتی آبی رنگ دامپزشکی و همچنین برچسب تگ که روی لاشه ضرب شده است و شامل مشخصات لاشه همچون تاریخ کشتار، تاریخ انقضا، نام کشتارگاه و نوع لاشه است توجه کنند.

رییس اداره دامپزشکی آمل نیز وجود بیماری تب برفکی در 11 لاشه کشف شده گوسفند در این شهرستان را تکذیب کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، «دکتر مجید غلامپور» افزود: با همکاری اداره محیط زیست و عوامل انتظامی آمل 11 لاشه گوسفند دو روز قبل در این شهرستان کشف شده بود که پس از معاینات مشخص شد این لاشه ها مبتلا به بیماری عفونی هستند.

وی با بیان اینکه همه 11 لاشه گوسفند معدوم شد افزود: هيچ نشانه ای از وجود بیماری تب برفکی در این لاشه ها مشاهده نشده است.

رییس اداره دامپزشکی آمل گفت: در اين رابطه دو نفر که اقدام به کشتار گوسفند در منزل با هدف عرضه در بازار داشتند دستگیر و تحویل مراجع قضایی و سپس روانه زندان شدند.

وی به شهروندان و مصرف کنندگان، توصیه کرد در هیچ شرایطی گوشت گرم را از مجاری غیرمجاز که در معابر یا خانه ها کشتار می کنند، خریداری و مصرف نکنند.

روزهای گذشته پس از کشف این 11 لاشه، برخی منابع اعلام کرده بودند این لاشه ها مبتلا به تب برفکی هستند و حتی برخی خبرگزاری های استانی نیز افراد را به پرهیز از خرید گوسفند در آمل ترغیب کردند.

 
 
تکذیب بیماری تب برفکی در آمل + تصاویر
 
 
نظر شما
ادامه