کد خبر: ۳۰۴۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان گفت: با رایزنی های صورت گرفته با سازمان دامپزشکی کشور در این مرحله از امروز/سه شنبه/ به مدت 20 روز رایگان تزریق می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مهدی حسینی» اظهار داشت: واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در کل کشور امسال بهادار اعلام که این امر با عدم استقبال دامداران سیستان و بلوچستان مواجه شد.

وی با بیان اینکه 50 هزار راس دام سنگین سیستان و بلوچستان سالانه در سه مرحله مورد واکسیناسیون تب برفکی قرار می گیرند، افزود: با رایزنی های این نهاد با سازمان دامپزشکی کشور مقرر شد با توجه به عدم استقبال و حساسیت استان به دلیل همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان، واکسیناسیون تب برفکی این مرحله تنها در این استان رایگان انجام شود.

وی با اشاره به برخی شایعات در زمینه تلف شدن چهار راس دام بر اثر تب برفکی در سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس بررسی کارشناسان دامپزشکی چهار راس گوساله بر اثر اسهال در استان تلف شدند که به تب برفکی ارتباطی ندارد.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دهکده افتخار آباد شهرستان خاش دارای هزار و 200 راس دام است که از این تعداد 14 راس مشکوک به تب برفکی بودند که تنها سه راس دام با علائم شدید این بیماری گزارش شدند.

حسینی با بیان اینکه تاکنون هیچ تلفاتی ناشی از تب برفکی در خاش و استان گزارش نشده، گفت: دام های دارای علائم شدید تب برفکی در خاش نیز با نظارت دامپزشکان استان تحت درمان قرار گرفتند و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
0
یک بام و چند هوا !!! انتظار داریم که موفق هم باشیم؟
همکار بخش خصوصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
0
خدا به خیر کنه با این واکسن هندی . به دامدار وقتی میگی واکسن هندی است چنان برخورد میکنه انگار واکسیناتور رفته از هند آورده . بابا این همه کشور تولید کننده واکسن کشور قحط بود که از هند واکسن وارد میکنید . لطفا فکر نکنید با دسته کورها طرف هستید و سویه ای که ما در گیر هستیم فقط در این واکسن وجود دارد . همکاران دامپزشک بخش خصوصی را شاید با تهدید بتوانید مجبور به خرید این واکسن بکنید. اما اکثر دامداران زیر بار این حرف زور نخواهند رفت. ................................ با زور و تهدید نمیتوان یک بازار انحصاری ایجاد کرد .
نظر شما
ادامه