کد خبر: ۳۰۴۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان مراجعه ماموران انتظامی به منازل شهروندان برای ضبط سگ های خانگی در شاهین شهر را تکذیب کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «سرهنگ جهانگیر کریمی» افزود: اخبار انتشار یافته مبنی بر مراجعه و ورود ماموران انتظامی با حکم قضایی برای ضبط سگ های خانگی، با توجه به تکذیب این حکم از سوی دادستان عمومی و انقلاب شاهین شهر، سندیت ندارد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه نیروی انتظامی فعالیتی که انجام می دهد بر اساس حکم قضایی است، وقتی دادستان اعلام می کند که حکمی صادر نکرده، نیروی انتظامی نیز اقدامی انجام نداده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: اما همانطور که بارها عنوان شده است، ماموران انتظامی کماکان با سگ گردانی در خیابان ها و پارک ها مقابله می کنند.

تکذیب دادستان شاهین شهر

همچنین در پی انتشار اخباری در روزهای اخیر مبنی بر ضبط حدود 20 سگ خانگی در شاهین شهر به حکم دادستان این شهر و واکنش رئیس انجمن حمایت از حیوانات ایران به این موضوع، «محسن بوسعیدی» دادستان عمومی و انقلاب شاهین شهر در گفت و گو با یکی از رسانه های استان اصفهان، صدور چنین حکمی را تکذیب کرد.

محسن بوسعیدی گفت: با صاحبان سگ های خانگی که شاکی خصوصی داشته باشند مطابق قانون برخورد می شود ولی هیچگونه دستور بدون شکایت مبنی بر مراجعه به منازل و جمع آوری سگها از سوی این دادستانی صادر نشده است.

نامه اعتراضی رئیس انجمن حمایت از حیوانات خطاب به رئیس قوه قضا

از سوی دیگر رئیس انجمن حمایت از حیوانات ایران نیز روز گذشته در گفت و گو با ایرنا از ارسال نامه ای خطاب به رئیس قوه قضائیه مبنی بر رسیدگی مستقیم برای حل مشکل ضبط سگ های خانگی از منازل شهروندان شاهین شهر خبر داد.

«دکتر سید جاوید آل داود» اظهار کرد: ورود به در منازل شهروندان برای ضبط اموال شخصی آنها در شاهین شهر بدون دادرسی و انجام مراحل قضایی و صدور محکومیت غیرقانونی است.

رئیس انجمن حمایت از حیوانات ایران افزود: سگ های ضبط شده اموال شخصی افراد است و اغلب آموزش نگهبانی دیده اند و لذا نگهداری بهینه از آنها و استرداد آنها بدون ایجاد خسارت به این اموال باید به سرعت انجام گیرد.

نماینده «انجمن زمین برای همه» در استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه موضوع ضبط 20 تا 30 قلاده سگ خانگی در یک هفته اخیر در شاهین شهر پس از نصب بنری با مضمون برخورد با سگ گردانی و نگهداری سگ در یکی از میدان های شاهین شهر صورت گرفته است، اظهار کرد: این انجمن تا حد امکان پیگیر بررسی این موضوع است تا با کمترین هزینه روانی برای شهروندانی که سگ های آنها در این مدت ضبط شده است، ختم شود.

وی از مسئولان قضایی و اجرایی خواست به جای برخورد با موضوع نگهداری سگ های خانگی در منازل که اکثر آنها سگ نگهبان بودند با پرورش سگ در باغ ها و قاچاق سگ های خارجی به کشور برخورد شود.

خبر ضبط سگ های خانگی در شاهین شهر و رها کردن آنها در بیابان های اطراف در روزهای اخیر در سایت های و شبکه های اجتماعی و شماری از رسانه های خارجی بازتاب گسترده ای داشت.

انتشار دهندگان این خبرها مدعی شدند چهارشنبه هفته گذشته تعدادی از سگ های خانگی شهروندان شاهین شهری در محل منزل آنها ضبط و سپس در بیابان های اطراف این شهر رها شده است، به گونه ای که صاحبان سگ ها در حال جستجوی زمین های بیابانی اطراف شاهین شهر برای یافتن سگ های خود هستند.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
0
1
با این کی بود کی بود من نبودم.وعده ایی با این راحتی وارد حریم خصوصی مردم می شوند واموالشان برده می شود ...............................
Master
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
1
جناب دادستان روحشونم خبر نداشته جالبه حتما نیرو های خود جوش سیگارو جمع کردن
نظر شما
ادامه