کد خبر: ۳۰۴۲۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
 
 

جمعی از دانشجویان دانشگاههای آزاد و دولتی مشهد روز شنبه با حضور در سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی خواستار لغو مصوبه اخیر مرکز سنجش آموزش پزشکی شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، سازمان نظام پزشکی اخیرا در مصوبه ای که بر روی پایگاه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده، اعلام کرد به دانش آموختگان رشته دامپزشکی، علوم پایه همچون ژنتیک و میکروبیولوژی و حتی صنایع غذایی از این پس شماره نظام پزشکی داده نمی‌شود.

یکی از این دانشجویان شاغل به تحصیل در رشته بیوشمی دانشگاه حکیم سبزواری به خبرنگار ایرنا گفت: بر این اساس به دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای زیر نظر وزارت علوم که رشته های پایه آنها در رشته پزشکی نیست شماره نظام پزشکی تعلق نمی گیرد.

مهدی وجدانی حکاک افزود: چگونه است که 20 واحد از عنوانهای دروس در دانشگاه زیر نظر وزارت علوم اختصاص به بیوشیمی دارد در حالی که در دانشگاههای زیر نظر وزارت بهداشت رشته بیوشیمی در مقطع کارشناسی وجود ندارد.

وی ادامه داد: چرا دانشجویی که 20 واحد دروس بیوشیمی جزو درسهایش است نتواند در مقطع ارشد پزشکی ادامه تحصیل دهد.

دانشجویی دیگر نیز گفت: با توجه به مصوبه اخیر به برخی رشته های دکترای بالینی که مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد آنها غیرمرتبط است شماره نظام پزشکی تعلق نمی گیرد.

نگار چگینی نژاد افزود: قبلا دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاههای زیر نظر وزارت علوم وقتی در آزمون کتبی و مصاحبه دکترا پذیرفته می شدند بعد از اتمام دوره با برخورداری از شماره نظام پزشکی اجازه تاسیس آزمایشگاه داشتند.

وی ادامه داد: اکنون با مصوبه جدید این حق از دانشجویان مقطع دکترا سلب شده چون فاقد صلاحیت تاسیس آزمایشگاه تشخیص داده شده اند.

او گفت: دانشجویان رشته زیست شناسی هم حق دارند در رشته های بالینی تحصیل و نظام پزشکی دریافت کنند.

دیگر دانشجوی معترض نیز گفت: وزارت بهداشت اعلام کرده دانشجویانی که کار بالینی نکرده اند نباید نظام پزشکی بگیرند چون سلامت مردم به خطر می افتد.

وی افزود: اما می توان با اصلاح قوانین طوری برنامه ریزی کرد که دانشجویانی مثل علوم آزمایشگاهی که دو سال طرح بالینی می گذارنند و افرادی که این طرح را ندارند با گذراندن اجباری آن در دوره های کارشناسی ارشد بتوانند با شرایط مساوی با آنها در آزمون دکترا شرکت کنند.

قائم مقام سازمان نظام پزشکی مشهد نیز در این خصوص گفت: همین امروز متوجه این موضوع شدیم و خواسته های این دانشجویان را پیگیری می کنیم.

«دکتر محمدرضا افخمی» افزود: دانشجویان معترض خواسته های خود را بطور کتبی جمع بندی کرده اند، لذا از طریق نامه به رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد منکعس می شود تا به اطلاع وزیر بهداشت برسد.

مدیر اجرایی سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی نیز گفت: برخی از خواسته های دانشجویان مشخص واضح و صحیح است، اما در برخی موارد نیز ذهنیت آنها صحیح نیست.

«دکتر هادی بیژن نژاد» افزود: بخشی که دانشجویان نسبت به آن معترض هستند باید بررسی شود و حتماً افرادی که این را تصویب کرده اند، پاسخی برای آن خواهند داشت.
 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
0
0
دوستان و همکاران پیشنهاد میکنم از طرف دامپزشکان گروهی در تلگرام تشکیل شود و لینک آن در حکیم مهر نیز گذاشته شود تا تمامی دامپزشکان معترض به طور مدون و منظم بتوانند در خصوص اعتراض هم فکری کرده و با ذکر مشخصات نامه اعتراضی نیز از طرف صنف دامپزشکی تنظیم کنند.
لیسانسه های ژنتیک و زیست این کار را کرده اند، فکر میکنم غیر از گروه های استانی، تشکیل یک گروه تلگرامی صنفی دامپزشکی برای معترضین به این مصوبه الزامی باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
0
0
بسيار کار درستي هست. بيخود شلوغش نکنيد. نظام پزشکي زير بار نرو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
اونوقت یعنی شما از کارشنای وزارت بهداشت و حتی نظام پزشکی و خیلی از اساتید که مخالف این مصوبه اند بیشتر می دونی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کاش بلد بودین طرفدار حق باشین حتی اگر به ضرر شما باشد .
نظر شما
ادامه