کد خبر: ۳۰۴۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی:
«دکتر داریوش طاهرخانی» افزود: زمانی که وزارت بهداشت به هر کدام از این افراد پس از پایان تحصیلات، مدرک دکترای پزشکی بالینی در یک رشته را می‌دهد، یعنی این شخص دانش و صلاحیت آن رشته را تا مقطع دکترا دارا شده‌ است ...
 

حکیم مهر - عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی درباره مبحث «اعطای شماره نظام پزشکی به فارغ‌التحصیلان دکترای پزشکی بالینی که رشته تحصیلی مقطع قبلی آنها مشمول عضویت در نظام پزشکی نبوده است»، توضیحاتی را ارایه کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر داریوش طاهرخانی» در این خصوص گفت: تاکنون موضوع اعطای شماره نظام پزشکی به فارغ التحصیلان دکترای پزشکی بالینی که رشته تحصیلی فوق لیسانس آنها مشمول عضویت در نظام پزشکی نبوده، ولی براساس مصوبات وزارت بهداشت مجاز به ادامه تحصیل در رشته‌های بالینی مقطع دکترای پزشکی شده‌اند، در شورایعالی نظام پزشکی مورد طرح و بررسی قرار نگرفته است .

وی افزود: هر چند این موضوع باید در شورای عالی نظام پزشکی بررسی شود و نظر شخصی افراد نمی‌تواند حکم مقررات را داشته باشد، اما به اعتقاد من به عنوان یک عضو شورایعالی، امکان عضویت آنها در نظام پزشکی ناممکن نیست، چراکه زمانی که وزارت بهداشت به هرکدام از این افراد پس از پایان تحصیلات، مدرک دکترای پزشکی بالینی در یک رشته را می‌دهد، یعنی این شخص دانش و صلاحیت آن رشته را تا مقطع دکترا دارا شده‌ است؛ بنابراین هیچ مرجعی نمی‌تواند آنها را «شهروند درجه 2» نظام سلامت تلقی کند و برای این افراد حقوقی کمتر از سایر فارغ‌التحصیلان همان مقطع و همان رشته قائل شود. اگر رشته دکترای آنها جز و رشته‌های مشمول عضویت در نظام پزشکی باشد، باید از آن حق هم برخوردار شوند .

طاهرخانی تاکید کرد: برای حل این موضوع باید مرجعی درخواست این فارغ التحصیلان را به شورایعالی نظام پزشکی منعکس کند تا شورا نظرش را اعلام نماید .
 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
1
1
زنده باد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
2
0
با سپاس از مدیر مسئول و سردبیر وب سایت حکیم مهر، دوستان و همکاران پیشنهاد میکنم از طرف دامپزشکان گروهی در تلگرام تشکیل شود و لینک آن در حکیم مهر نیز گذاشته شود تا تمامی دامپزشکان معترض به طور مدون و منظم بتوانند در خصوص اعتراض هم فکری کرده و با ذکر مشخصات نامه اعتراضی نیز از طرف صنف دامپزشکی تنظیم کنند.
لیسانسه های ژنتیک و زیست این کار را کرده اند، فکر میکنم غیر از گروه های استانی، تشکیل یک گروه تلگرامی صنفی دامپزشکی برای معترضین به این مصوبه الزامی باشد.
نظر شما
ادامه