کد خبر: ۳۰۳۹۶
تعداد نظرات: ۳۵ نظر
دکتر محمد حسین پورکاظمی رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور وزارت بهداشت درمان
 

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت وزارت بهداشت هم به مصوبه عدم اعطای نظام به دانشجویان PhD در برخی از رشته های بالینی معترض است و در حال پیگیری این موضوع است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «محمدحسین پورکاظمی» رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی در خصوص اعتراضات جمعی از دانشجویان به مصوبه جدید این مرکز مبنی بر عدم اعطای شماره نظام به برخی از رشته های PhD  که مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد آنها غیر مرتبط با رشته دکتری درحال تحصیل است، گفت: این مصوبه مربوط به نظام پرشکی است و ما هم به عنوان مرکز سنجش وزارت بهداشت نسبت به این موضوع معترض هستیم.

وی با بیان این که این اعلامیه امروز از روی سایت برداشته می شود، افزود: دبیرخانه علوم پایه پیگیر این مصوبه است چرا که معتقدند غیر عادلانه است.

پورکاظمی تاکید کرد: در صورت اجرایی شدن این مصوبه این موضوع شامل حال دانشجویانی می شود که از امسال وارد مقطع PhD می شوند.
 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
1
6
به نظر شما با این شرایط پس نباید به پاستور هم نظام پزشکی داد. چون مدرک وزارت بهداشت ندارن. جدا تاسف داره
sam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
1
6
اگه یه قانونی ناعادلانه ست برای همه ورودی ها نباید اجرا بشه. مگه امثال من چه گناهی کردن؟ دوسال پیش که ماها واسه ارشد انتخاب رشته میکردیم هیچ وقت بحثی از این ناجوانمردی ها به میان نیومده بود.حالا که بعد از دوسال برنامه ریزی به هدفمون نزدیک شدیم باید این حرفارو بشنویم؟ وقتی دو نفر از یه فیلتر رد میشن و کنار هم توی یه کلاس میشینن و از نظر سطح علمی هیچ فرقی با هم ندارن این حرفها دیگه چه معنایی داره؟! هر داوطلبی که از فیلتر ازمون و مصاحبه رد میشه این حق رو داره مثل باقی همکلاسیها شماره نظام پزشکی رو دریافت کنه. چرا سرنوشت و آینده بچه های مملکت خودتون رو به بازی میگیرید؟ چه کسی جوابگوی اینهمه بی عدالتی خواهد بود؟
human
|
Germany
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
8
2
بسیار قانون خوب و منطقی وعادلانه ای است. فعالیت در بالین بدون شک حق کسانی است که تجربه بیشتری در بالین داشته اند. چطور دانشجوی علوم پزشکی باید هزار مرحله طرح و کارآموزی در بالین بگذراند ولی دوستان با خیال راحت از وزارت علوم با امتحانی که 70 درصد آن تئوری وحفظی است کنار کسی بنشینند که چندین سال خاک بیمارستان خورده...در ضمن فقط اجازه فعالیت بالینی نخواهید داشت و حق شرکت و هیئت علمی و........... پا برجاست
پاسخ ها
دانشجوی علوم پایه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
شما اطلاعات خیلی قدیمی دارین ،دوست عزیز مصاحبه 50 درصد شده و کتبی هم 50درصد.در ضمن میشه کارورزی و یک سری دروس رو برای بچه های علوم پایه در نظر گرفت حتی با هزینه شخصی که این مشکل هم رفع بشه.در ضمن خیلی از بچه های علوم پایه دوره های فن اموزی و .....رو تو مراکزی مثل پاستور و رویان و مرکز ذخائر ژنتیک گذروندن.
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
شما خیلی زرنگ تشریف داری.این قبول نشدن شما در دوره تخصص بخاطر همین ضعفتون در علم پایست.اسمش تخصص علوم پایست.پس به شماها نباید مجوز ادامه تحصیل ندن نه به ما.
مهسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
0
5
باز هم یه بی عدالتی دیگه در حق بچه های فعال و زحمت کش علوم پایه:(
پريسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
2
4
اين واقعا عادلانه نيست من دانشجو ميكروبيولوژي هستم رشته منو تو دانشگاه تهران با١٠٠٠-١٥٠٠ميگيرن ورشته علوم ازمايشگاهي رو با ٤٠٠٠-٥٠٠٠قبولي تو رشته هايي مثل رشته منم ساده نيست به علاوه تو واحد هاي درسي رشته هايي مثل ميكروبيولوژي يا ژنتيك به ما نسبت به دانشجويان رشته علوم ازمايشگاهي ژنتيك و ميكروب بيشتردرس داده ميشه اگربِنَا باشد به بار علمي و توانايى امتياز داشتن مهر نظام پزشكي داده شود ما نسبت به دانشجويان علوم ازمايشگاهي نسبت به رشته هايي مثل ميكروبيولوژي پزشكي و ژنتيك پزشكي استحقاق بيشتري داريم كما اين كه ما دانشجويان علوم پايه هم مثل دانشجويان علوم ازمايشگاهي از فيلتر كنكور رد ميشويم و اگر استحقاق علمي و توانايى عملي را نداشته باشيم أصلا نمي توانيم در اين رشته ها قبول شويم دانشجويان علوم ازمايشگاهي اين را ميدانند و نيز ميدانند كه توانايى هاي دانشجويان علوم پايه دست كم گرفتني نيست دليل حمايت انها از اين مصوبه وحشت از رقابت با دانشجويان علوم پايه است
پاسخ ها
علوم از
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
من با نظر شما مخالف هستم.خانم پریسا من دانشجوی ارشد هستم با بیس ازمایشگاه اتفاقا میکروب پزشکی می خونم وچند تا هم کلاس میکروب شناس هم دارم که اصلا بالینی بلد نیستن اینکه می گین ما طنتیک ومیکروب بیشتر می خونیم اصلا درست نیست مگه علوم ازمایشگاهی فقط همین دوتا درسه ؟شما مگه کنترل کیفی ازمایشگاه خوندین یا اینکه واحدی به نام مدیریت ازمایشگاه پاس کردین ؟که این همه ادعاتون میشه.انقد منم منم نکیند خودتونم میدونید که علوم ازمایشگاهی رتبه قبولیش از میکروب بالاتره. والا بلا ما عقده نظام پزشکی داشتن رو نداریم که خودمونو به خاطرش بکشیم.شما فقط بیسیک می خونیین از بالین چیزی نمدونین .من خودم دانشجوی ارشد ژنتیک پزشکی میشناختم که اسم یه بیماری رو نمیدونست که بیسش زیست بوده .
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
1
1
دانشجویان علوم آزمایشگاهی شمارو رغیب خودشون نمیدونن چون میدونن که رشته میکروبیولوژی خیلی با آزمایشگاه تشخیص طبی فاصله داره. و توانیی شمارم تو حتی بخش میکروب که اینهمه ادعاتون میشه هر روز میبنند پس شما نمیتونید رغیبشون باشید فقط به خاطر اینکه از بیکاری رشته تون تن به بیگاری میدید نگرانن ترس اصلیشون اینه که می بینن رشته هایی مث ایمونولوژی هماتولوژی هر روز داره به خاطر هجوم شماها بی ارزش میشه اینه که وحشتناک ما نمیخوایم آینده این رشته ها که زمانی هرکسی لیاقت خوندنشونو نداشت دارن تبدیل میشن به میکروبیولوژی کیلویی
پاسخ ها
saman
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
به امید خدا چند روز دیگه مهر خاموشی به ......... امثال شماها میخوره.... :D
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
امروز ی کارنامه ی علوم ازمایشگاهی دیدم که ژنتیک 2 درصد زده بود . اما توی دو تا از رشته های وزرات بهداشت مجاز شده بود . با خودم فکر کردم واقعا عدالت در مملکت اسلامی کجاست ؟؟؟؟؟؟ این می تونه دکترای ژنتیک پزشکی بخونه و مهر نظام بگیره و منی که از لیسانس ژنتیک خوندم و نخونده هم برم سر جلسه حد اقل سی چهل درصد می زنم نمی تونم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تنها باید خوند عدالت کجایی ؟ دقیقا کجایی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علوم از
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
موافقم حرف بسیار منطقی زدید.حرف حق رو زدید.اینا حکم مهمانی رو دارن که زیاد موندن ومی خوان صاحب خونه رو بیرون کنن از رو هم نمیرن بابا کی به شما گفته که با نظام پزشکی گرفتن دکتر شدین
سهیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
1
4
پزشک بعد از هفت سال تحصیل امد در حوزه تجارت شروع به فعالیت کرد و موفق هم بود باید از امکامات اتاق بازرگانی نباید اسنفاده کند ! واقعا با این مصوبه خروج نخبگان از کشور بییشتر میشه و علوم پزشکی هم نابود میشه نه به نفع علوم آزمایشگاهیه نه به نفع علوم پایه این مصوبه تیشه به ریشه علم و اعتنا نکردن به سخنان رهبریست
پوریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
1
3
به خدا ظلمه در حق ژنتیک.این همه زحمت بکش بخون آخرش این بشه.پزشکای محترم خودمون بلکه شهادت بدن ژنتیک درحال حاضر سخت ترین شاخه ی پزشکی است این همه شخص زحمت بکشه درس بخونه آخرش این بشه؟دنیا داره روی ژن درمانی تحقیق میکنه ما اونوقت میزنیم تو سر ژنتیک؟میدونستین اگر دارویی با روش های ژنتیکی که جدید باشه ساخته بشه در آمدش از میلیون ها بشکه ی نفت برای کشور بیشتره؟میدونستین درمان قطعی سرطان با ژن درمانی است و دنیا داره روی اون تحقیق میکنه؟میدونستین پزشک ژنتیک علمش از سایر پزشکان بیشتره چون همه چیز بدن به ژن ربط داره و خلقت انسان روی ژن بوده پس پزشک ژنتیک باید اطلاعات خیلی جامعی از پزشکی داشته باشه.اونوقت حق ماست که باهامون اینطوری برخورد بشه؟
نیما ابرهیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
1
4
واقغآ متاسفم واسه این مملکت که اصلا واسه جوونهای دیگه ی این مملکت واسه برنامه ی آیندشون ارزش قایل نیستند
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
2
1
متاسفم که فکر کردین فقط علوم آزمایشگاهی رشته ی مناسب آزمایشگاهه. متاسفم که انقدر ادعا دارین. میکروبیولوژی و باکتری شناسی از رشته های تخصصی علوم پایه پزشکی هستن. کسی که انقدر بی ادبانه اظهار نظر میکنه دانشگاه غیرانتفاهیم براش زیاده .
سپیده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
3
2
رشته علوم آزمایشگاهی چکیده ای هست از چهار رشته که از هر کدوم یه چیز در حد دو واحد میخونه من نمیدونم چطور میشه که ژنتیک پزشک که چهل واحد ژنتیک و مشتقاتشو پاس میکنه صلاحیت برای زدن آز ژنتیک نداره اونوقت یه علوم آزمایشگاهی که دو واحد پاس میکنه داره جالبه
نیلوفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
1
4
این واقعاعادلانه نیست من دوسال عمرمو و وقتموپای خوندن درس تغذیه گذاشتم کلی هزینه کردم واسه جزوات وکتاب وآزمون ها بعدالان میگن شماره نظام نمیدن این دیگه چه قانونیه بالاخره بادوسال طرح گذروندن میشه به پای بقیه افرادرسیدتازه مگه قبولی درمقطع ارشدتغذیه کارآسونیه که بعدازاینهمه تلاش مستحق گرفتن نظام پزشکی نباشیم این ظلم بزرگیه امیدوارم هرچه زودتراین مصوبه برداشته بشه وناامیدنشیم
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
1
2
تو این مملکت با ای وضع کاری یک امید داشتیم اونم میخوان ازمون بگیرن.ذاتا با دید منفی به ما نگا میشه تو مصاحبه.با این وضع که شد قانون جلگل...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
1
2
امروز ی مقاله ی نیچر دیدم که روی ی موضوعی کار کردند که من ی سال پیش در ذهنم بود . و از اون کار به عنوان تحولی جدید نام برده بودند. الان که فکر می کنم این قانون نظام پزشکی هم زمانی اومد که من سخت داشتم واسه ژنتیک پزشکی ایران می خوندم . و باید به نتیجه برسم که خدا گر ز حکمت بنند دری ز رحمت گشاید در دیگری .فک می کنم جای من و امثال من تو ایران نیست. شاید الان خیلیها حرفامون رو جدی نگیرن ولی ی روز می فهمن که چه اشتباه بزرگی کردند و کسانی که این همه روشون سرمایه گذاری شده تا مقطع ارشد برن رو ، کشور به همین راحتی از دست داده
عباسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
1
2
باعرض سلام این خ بی انصافی است اگر یکهو تصمیم میگیرند چنین قانونی را بگذارند باید به فکر ما بچه هایی که چند سال عمر وزندگیمان را گذاشتیم تا تونستیم از سد کنکور ارشد رد بشیم و بریم رشته های پزشکی چه کسی جوابگوی ما خواهد بود ؟چنانچه میخواهند یک همچین قانونی را بگذارند از اول نباید سابر رشته ها را مجاز به رشته ای که عمرمان را به پایش گذاشیم مجاز میکردندکه وارد این رشته ها شویم نه حالا که ما ارشد هایمان را تمام کردیم وحالا که میخواهیم دکتری رشته خودمون را برویم ما را شوکه و از دنیا سیر کنند به خدا دور از انصاف وعدالت است
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
2
0
آیا شما حاضرید سلامت و جان عزیزانتان را به فارغ التحصیلان دامپروری و ژنتیک جانوران و میکروبیولوژی نفت بدهید؟
پاسخ ها
سمیرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
آیا شما حاضرید جان عزیزانتون رو به دست این علوم آز پر مدعا بدید که 2 واحد ژنتیک انسانی پاس نکرده؟!!!
حیران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
0
1
سلام . من لیسانس علوم آز دامپزشکی دارم. خدا وکیلی بدون هیچ تعصبی میگم که من و امثال من با اینکه اسمی پسوند دامپزشکی داریم ولی بخدا از اوناییکه گرایش پزشکی بودن خیلی قوی تر بودیم. اینو میگم چون کارآموزیمو توی آزمایشگاه پزشکی گذروندم. به همه ی شما میگم که اینقد به واحدهای تئوری که پاس کردین ننازین چون همه فرارن. توی آزمایشگاه که نیومدن از من ژنتیک و سلولی ملکولی بخوان! از من کیفیت صحیح و انجام درست آزمایشاتو خواستن همین. نمیدونم فریاد اعتراض ماها به مسئولین میرسه یا نه ولی در حق ما خیلی ظلم کردن انگار که همه ی مارو باهم زیرتیغ بردن و آینده و زحماتمونو به باد دادن. واقعا متاسفم برای همه ی بچه های علوم
پریسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
0
0
اخه یعنی چی ما از اول که وارد رشته میکروبیولوژی شدیم به اینده فکر کردیم که بخونیم وتا دکترا ادامه بدیم من الان ترم 7 یعنی چی که این مصوبه یکاره اومد وسط 4سال اززندگیم گذشته کلی هزینه کردم پولامونو که از سر خیابون نیاوردیم براش زحمت کشیدیم خرج کردیم چقدر کتاب خریدیم چقدر درس خوندیم شبا بیدار موندیم زحمت کشیدیم اخه یعنی چی ماام همینجوری که نیومدیم بالا قبول شدن همه این درسها با معدل خوب خیلی سخته کلی ز چشمامون زدیم درس های ژنتیک وباکتریولوژی و ویروس شناسی و هماتولوژی و پروتوزئولوژی وانگل شناسی و قارچ شناسی وغیره خوندیم مگه چه فرقی با علوم ازمایشگاهیا داریم اون زحمتی که ما کشیدیم اونا نکشیدن پدرمون دراومد انقدر درس خوندیم واقعا ما جلوی این مصوبه ناعادلانه میگیریم نمیذاریم تصویب بشه تا اخرین لحظه ی عمرمون میجنگیم مگه الکیه این همه سال درس بخونی بعد بگن اینجوری اگه بخواد تصویب بشه باید برای ورودی های جدید 96 تصویب بشه نه ماها که 4سال از زندگیمون رفته واقعا جای تاسف داره خواهشا این مصوبه لغو کنین حال ماهرو درک کنین به خدا ماهاام زحمت کشیدیم خواهش میکنم امید جوونارو به ناامیدی تبدیل نکنین نذارین به راه فساد و اعتیاد کشیده بشن خواهش میکنیم که این مصوبه لغو کنین
آرزو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
0
0
بخدا خیلی بی انصافیه، مگه ما چه گناهی کردیم آخه، این همه وقت، این همه تلاش، جوونی مون رو گذاشتیم واسه قبولی چرا این کارو‌می‌کنید
فرشاد طهماسبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
0
سلام.خواهش میکنم اینکارو با ما نکنید من رشته ی میکروبیولوژی هستم دوره ی کارورزی هم دیده ام توانایی انجام کار در آزمایشگاه رو هم دارم چطور انسان میتونه اینطوری بی رحمانه تصمیم بگیره،،تو به هرکسیکه قبول دارید این نظریه رو لغو کنید.اگر که این آب و خاک براتون مهمه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
0
0
خواهشا اين مصوبه ناعادلانه رو لغو کنيد چه طور ميتونيد به اين راحتي ارزوهاي يه جوون خراب کنيد
سالها در رشته ميکروبيولوژي درس خوندم سختي کشيدم بعد به صورت داوطلبانه يک سال در ازمايشگاه تشخيص طبي دوره کاراموزي ديدم چون عاشق کار تو ازمايشگاه هستم به اميد اينکه کار بگيرم بعد بخشنامه اومد که تا ميتونيد ميکروبيولوژي نگيريمخصوصا مراکز دولتي در صورتي معلومات خيلي از بچه هاي ميکروبيلوژي بيشتر از يک علوم ازمايشگاهي هست کاش اول معلومات مهم بود بعد مدرک فرد اين بي عدالتي اول که در حق ما شد حالا هم بي عدالتي ديگر.
اگه خدا روميشناسيد عادلانه تصميم بگيرداگر که اينده جووناي اين مرزوبوم براتون مهمه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
0
1
باسلام به دوستان عزیز،من با این طرح کاملا موافقم،چرا بچه های علوم پایه که دروس بالینی پاس نمیکنن و اطلاع کافی راجب بالینی ندارن،مخصوصا میکروبیولوژی که حتی توانائی تشخیص باکتریهای بالینی رو ندارن که سالهاست در آزمایشگاه های بالینی داریم میبینیم که نباید باشند ولی بعضی آزمایشگاه ها بعلت حقوق پایین انهارو قبول میکنن در مقطع phd علوم پزشکی شرکت کنن،قصد بی احترامی ندارم،ولی انصاف نیست کسی که واحدهای بیشمار آزمایشگاهی رو پاس نکرده و فقط در حد تئوری وفقط پایه میدونه،خودشو با علوم آزمایشگاهی مقایسه کنه،
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
0
0
البته ناگفته نماند چون بیشتر مسولین بیسواد هستند وهیچ اطلاعی از ماهیت رشته ها ندارند فک کنم فقط بانام رشته ها تصمیم میگیرند مثلا چون علوم ازمایشگاهی هست اسم رشته حتما فقط این رشته میتونه بره ازمایشگاه ودکترای بیوشیمی باید بره ... نمیدونم کجا
من خودم علوم ازمایشگاهی خوندم دانشگاه تهران واقعا اونجا کسایی تورشته های پایه تحصیل میکردن که بار عمی بسیار بالایی داشتن واقعا حیفه این افرادو بزنی با نامردی بقول مولا علی کنار باید حق گفت ونترسید
حميد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
0
0
با سلام من واقعاً براي شما رشته هاي ميكروب تغذيه ژنتيك علوم ازمايشگاهي و غيره متاسفم كه اينقدر ....... داشتن شماره نظام را دارين بجاي اين اعتراضات برين دنبال كار و استخدامي ،نظام داشتن مسئوليت داره!
حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
1
من رشتم زست شناسیه پارسال توی کلاس کنکور خیلی گرون درس ژنتیک شرکت میکردم که استادش کسی بود که لیسانسش علوم ازمایشگاهی بود ولی همش داشتم ازش اشتباه میگرفتم یا یادش میدادم بعد فهمیدم اینا فقط یک واحد ژنتیک پاس کردن ولی من 12 واحد پاس کردم یعنی من لیسانسه از اون فوق لیسانس ژنتیک انسانی خیلیییییی بیشتر بلد بودم این بود که خیلی ناراحت بودم که چرا بچه های علوم ازمایشگاهی باید بیان ژنتیک بخونن.نمیدونستم برعکس عمل میکنن
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
خیلی جالبه که بچه های وزارت علوم که با رتبه ۱۰۰ هزار وغیر مجاز وبدون کنکور اومدن انقدر دروغ میگن وخودشون رو با علوم آزمایشگاهی هایی که با رتبهدیگه آزاد زیر ۱۰ هزار اومدن مقایسه میکنن ومیگن ما هیچی بلد نیستم .ماکه از شما همه درسا رو بیشتر خوندیم چه طوری سواد شما اندازه ما واز ما بیشتر است.مگه سواد یه پزشک ویه اصلا علوم آزمایشگاهی که درس کمتری از پزشکی میخونه یکیه.چرا دروغ میگید؟همین که غیر مرتبط کنکور مارو میدید وبا چند تا تست میاید ارشد زیادیتون کرده.حالا اگه سر کلاس ارشد ۲،۳ تا نمره ۲۰ گرفتید که حالا یه درسی خوندید دلیل نمیشه که قبلا در لیسانس درس بیشتری خوندید.درس علوم آزمایشگاهی خیلی سخته(کارشناسی پزشکیه)نه کارشناسی جانور وگیاه.فقط یه ژنتیک رو گرفتید که اونم شما بالینی نمیخونید
داوود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
0
0
با عرض سلام
واقعا بی انصافیه کاش این همه ژنتیک 9واحد +دو تا تک واحدی ازمایشگاه ژنتیک که میشه 11واحد
بیوشیمی(8واحد+دو تا یک واحدی که میشه 10 واحد
10واحد میکروب با آز هاش نخونده بودم
بچه های علوم آزمایشگاهی خدایی چند واحد ژنتیک چند واحد میکروب چند واحدبیوشیمی که اساس کار های آزمایشگاهی است خوندید؟؟؟؟؟؟؟؟
در جواب اون دوست که گفته بود هدف کار تمیز ازمایشگاهی است که ما علوم ازمایشگاهی ها از شما قوی تریم و بلد بودن ژنتیک و میکروب مهم نیست
بگم اگر صرف فقط کار ازمایشگاهی باشه
که یک فرد دیپلمه سیکل یا حتی بی سواد هم با شش ماه کار توی ازمایشگاه می تونه اکثر کار های یک کارشناس ازمایشگاه رو بصورت تجربی یاد بگیره وانجام بده
اگر برید ازمایشگاههای قدیمی میبینید ازافراد کم سواد که دارن به عنوان کارشناس ازمایشگاه کار میکنن
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
0
0
ببینم این مصوبه رشته بیولوژی تولید مثلم شامل میشه؟ آخه این رشته اصلا ارشد نداره و فقط دکتراس.
نظر شما
ادامه