کد خبر: ۳۰۳۸۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
از پیمانکاری کله پاچه پاک کنی پدر تا ثبت اختراع پسر
 

یک مخترع سمنانی با تأکید بر اینکه مسئولان بسترهای لازم و ظرفیت های مناسب برای ورود شرکت های دانش بنیان به بازارهای تجاری را فراهم کنند، گفت: تولید ثروت بر مبنای فناوری و دانش به نفع اقتصاد جامعه است .

به گزارش  حکیم مهر به نقل از افکارنیوز، «سعید احمدیان» 26 ساله یک مخترع جوان سمنانی دارای مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک از دانشگاه سمنان بوده و از سال 93 با ایده طراحی وساخت دستگاه آلایش خوراکی دام سبک (دستگاه کله پاچه پاک کنی) در مرکز رشد فناوری دانشگاه سمنان زیر نظر پارک علم و فناوری دانشگاه مستقر شده است.

در ادامه گفتگو با این جوان مخترع سمنانی را بخوانید:

این مخترع جوان بنده درخصوص وضعیت و شرایط اختراع خود گفت: به همراه یکی از دوستانم آقای بون با تحقیق و بررسی در بسیاری از کشتارگاه های سطح کشور و پژوهش در عرصه صنعت دام به این نتیجه رسیدیم که علی رغم رشد و پیشرفت تکنولوژی در عرصه صنعت کشتارگاهی متاسفانه دستگاه خاصی در رابطه با آلایش خوراکی دام سبک ساخته نشده است. لذا بر آن شدیم جهت ساخت و طراحی آن بر آییم .

وی بیان داشت: با تلاش شبانه روزی بنده وهمکارم و مشاوره های مناسب مرکز رشد فناوری و همچنین با مدد از پروردگار متعال توانستیم در مهر 93 اولین دستگاه کله پاچه پاک کنی خود را بسازیم و جهت انجام آزمایشات متعدد در کشتارگاه سمنان مستقر کنیم.

احمدیان افزود: با بررسی های لازم و بهینه نمودن دستگاه مذکور توانستیم مدل دیگری از آن را در سال 94 بسازیم و مورد تست و بهره برداری قرار دهیم و همچنین دستگاه پاچه پاک کنی که یکی دیگر از ایده های ما بود را توانستیم طراحی و به مراحل اجرایی برسانیم.

وی با بیان اینکه اینجانب و همکارم در سال 93 نیز اقدام به تاسیس شرکتی تحت عنوان (نوین صنعت نپنی) نموده ایم که آماده فروش دستگاههای ویژه آلایش خوراکی دام به سراسر کشور می باشد، خاطرنشان کرد: از مزایای این دستگاه صرفه جویی در مصرف انرژی (آب، گاز و ....) ،افزایش سرعت انجام کار کاهش نیروی انسانی مازاد،ارتقای سطح بهداشتی این قسمت از کشتارگاه هاست.

این مخترع جوان گفت: شرکت نوین صنعت نپنی در مهر 94 با تایید کار گروه ارزیابی و صلاحیت به شرکت دانش بنیان ارتقا یافته است و اینجانب و همکارم دارای 2 ثبت اختراع (1- دستگاه کله پاک کنی و 2-دستگاه پاچه پاک کنی) و یک مجوز فناوری می باشیم.

 

احمدیان عنوان کرد: سعیدی مدیر کل محترم دامپزشکی استان سمنان ضمن بازدید از دستگاه فوق الذکر نامه ای مبنی بر تایید بهداشتی بودن این دستگاه صادر کردند و مدیریت کشتارگاه سمنان نیز تاییدیه ای جهت عملکرد مناسب دستگاه و رضایت از آن صادر کردند.

وی ادامه داد:‌ در حال حاضر جهت تولید و تجاری سازی آن و فروش در سطح انبوه به مجوزهای گوناگونی نظیر پروانه بهره برداری و ... و تسهیلات کم بهره ای نیازمندیم .

این مخترع سمنانی گفت:‌ما با تشکیل گروه های مختلف فنی و طراحی توانستیم به دانش فنی این دستگاه ها دست پیدا کنیم و تنها حمایت از این شرکت دانش بنیان جهت تجاری سازی محصولات مدنظر است.

 

احمدیان اظهار داشت: البته مرکز رشد فناوری دانشگاه سمنان و مدیر محترم آن دکتر ولی پور و دیگر دوستان مرکز همیشه ما را در راهیابی به اهداف عالی شرکت حمایت و راهنمایی کردند؛ اما جهت فروش انبوه در سطح صنعتی و کشور لازم به حمایت همه جانبه دستگاه های ذیربط نظیر، اداره دامپزشکی ،سازمان صنعت معدن و تجارت و اداره استاندارد است.

وی اشاره کرد: شرکت دانش بنیان نوین صنعت نپنی با شرکت در جشنواره فن بازار استان در آذر سال 94 به عنوان شرکت برتر دانش بنیان شناخته شده و از سوی محمدرضا خباز استاندار سمنان مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفته است.

این مخترع بیان کرد: در بحث فروش در حال حاضر دستگاه در کشتارگاه سمنان مستقر شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است؛ اما در حال رایزنی و مذاکره با دیگر کشتارگاهها هستیم که امیدواریم به نتایج مثبتی برسیم؛ همچنین کشتارگاه شاهرود نیز برای دریافت دستگاه اعلام آمادگی کرده است.

احمدیان اذعان داشت: ویژگی اصلی یک مخترع کنجکاو بودن و پیگیر بودن ایده های ذهنی است .ممکن است بسیاری از مردمایده های جالبی داشته باشند اما با عدم پیگیری فقط آن ایده ها در ذهن آنها باقی می مانند و اما یک مخترع علاوه بر اینکه ایده مناسب و جالبی دارد جهت اجرایی و عملیاتی کردن آن از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمی کند.

وی در پاسخ به سوال اینکه چطور ایده این دستگاه به ذهنتان رسید، گفت: که از چندسال قبل پدر همکارم پیمانکار کله پاچه پاک کنی کشتارگاه سمنان بودند و من و دوستم با مشاهده سختی های موجود در این کار و بهداشتی نبودن رویه قبلی و مصرف زیاد انرژی و نیروی انسانی دستگاه فوق را طراحی کرده و اجرایی کنیم.

این مخترع در پاسخ به این سوال که به اختراع دیگری فکر میکنید، بیان کرد: قطعا اختراعات دیگری در ذهن ما وجود دارد که لازمه آن همکاری مسئولین و اجرائی کردن همه آنهاست.

احمدیان اظهار داشت: متأسفانه مشکل اصلی شرکت های دانش بنیان که عموما متشکل از جوانان خلاق و نوآوری و تحصیلکرده هستند عدم اعتماد بازارها و افراد فعال قدیمی در بازارها به این گونه شرکت هاست.

وی تصرح کرد:‌با وجود اینکه مقام معظم رهبری مکررا در بیاناتشان از اهمیت شرکت های دانش بنیان در تحقق اهداف عالی اقتصاد مقاومتی سخن گفته اند متاسفانه آن همت لازم برای به کارگیری این گونه شرکت ها وجود ندارد؛ بنابراین بنده به عنوان یکی از افرادی که در شرکت دانش بنیان فعالیت میکنماز همه مسئولین محترم انتظار دارم بسترهای لازم و ظرفیت های مناسب برای ورود شرکت های دانش بنیان به بازارهای تجاری را فراهم کنند.

این مخترع جوان گفت: عموم این شرکت ها با تولید یک یا چند محصول جدید وارد فعالیت شده اند و قطعا تولید ثروت بر مبنای دانش و فناوری به نفع جامعه ما و اقتصاد ما خواهد بود.

وی بیان کرد:‌در خصوص تجاری سازی محصولات جدید اقدام به اخذ تسهیلاتی از یکی از مراکز مالی کرده ایم از دی ماه سال گذشته پیگیر این موضوع بودم ولی متأسفانه تاکنون موفق به اخذ وام جهت تجاری سازی فناوری مورد نظر نشده ام.

این مخترع تصریح کرد: عدم هماهنگی موجود در بعضی از مراکز مالیو وجود بروکراسی اداری زیاد موجب تأخیر در این موضوع شده است که بعضا برنامه ها و طرح ها ی دانش بنیان را با چالش مواجه می کند.

احمدیان اظهار امیدواری کرد:‌ با پیگیری مسئولین ذیربط سازوکاری فراهم شود تا با شرکت های دانش بنیان اعتماد شود و در جهت پشتیبانی و خرید محصولات آنها اقدام شود.

وی توصیه کرد: توصیه بنده به جوانان هم سن و سالم این است که فقط به دریافت مدرک دانشگاهی بسنده نکنند در وضعیت کنونی اقتصادی کشور لازم است همه با هم با همت مضاعف و کار و تلاش و پشتکار در جهت ثبت برای عرصه های مختلف گام برداریم و بتوانیم افتخارات مهمی برای ایران اسلامی در عرصه های ملی و بین الملی رقم بزنیم.

و اما در پایان...

مسئولان ظرفیت های ناشناخته مخترعان را شناسایی کنند

یکی از مسائل مهم در موفقیت اختراعات و ابداعات نیازسنجی است؛‌به عبارتی دیگر صدها اختراع و ابداع با وجود پشتوانه علمی و فنی قوی اما اگر نیازسنجی صحیح و دقیقی در آن انجام نشود نمی تواند به بازار راه یابد؛ بنابراین جوانی که به دنبال طرح ایده می رود اولین گام را باید درست بردارد تا بتواند مسیر رشد و پیشرفت را خود بیابد.

اما دولتمردان و مسئولان در شرایطی که کشور با بحران بیکاری و تحریم مواجه است علاوه بر شناسایی ظرفیت های مخترعان نباید در حمایت، هدایت و جهت دهی اختراعات این نخبگان و کوتاه کردن مسیر ترقیشان دریغ ورزند و باید بستر لازم را برای تأثیرگذاری این افراد در جامعه فراهم کنند.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
اویس اکبری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
0
0
سلام متقاضیه خرید دستگاه کله و پاچه پاک کنی هستم لطفا با بنده تماس بگیرید،
۰۹۱۹۶۳۱۹۰۹۳
۰۹۰۱۷۵۵۷۱۹۳
ناصرپیرگزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۲
0
1
باسلام و خسته نباشید
بنده خودم کله پاک کن هستم به روش صنعتی و البته متقاضی خرید این دستگاه
اگر کسی برای آموزش کله پاک کردن در کشتارگاه هست بنده حاضر هستم در تمام کشور آموزش بدهم
ناصر پیرگزی از خراسان رضوی نیشابور09155528075
ناشناس
|
France
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
0
0
درخواست خرید دارم لطفا اطلاعات بیشتر لطف کنید
بابائی 9127137827
نظر شما
ادامه