کد خبر: ۳۰۲۴۴
 
 

رییس کمیته دامپزشکی فدراسیون سوارکاری معتقد است تمهیدات گسترده ای برای رفع مشکل قرنطینه اسب در حال شکل گیری است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران، «دکتر علیرضا شهبازی» رییس کمیته دامپزشکی فدراسیون سواکاری اظهار داشت: تمامی مسائل قرنطینه، واردات و صادرات به صورت موقت و دائم طبق پروتکل سازمان بهداشت جهانی انجام می گیرد که سازمان دامپزشکی مسئول این امور در کشور است. در بخشی که مربوط به اسب های ورزشی است، این اسب ها باید تست گیری شوند و 14 بیماری مشترک انسان و اسب در آن ها مورد بررسی قرار گیرد که در صورت سلامت اسب ها مجوز حمل و نقل صادر می شود.

وی ادامه داد: در سال های گذشته شاهد مشکلاتی در زمینه همکاری با سازمان دامپزشکی بودیم، اما اخیراً همکاری ها پررنگ تر شده است. فدراسیون سوارکاری به عنوان بازوی کمک کننده، سازمان دامپزشکی را در حل مشکل قرنطینه یاری خواهد کرد. کمیته ملی بهداشت اسب نیز سال گذشته با حضور متخصصان و کارشناسان در فدراسیون تشکیل شد.

شهبازی اضافه کرد: در حال حاضر فدراسیون جهانی با همکاری سازمان بهداشت جهانی پروتکلی را ایجاد کرده اند که طی آن اسب های ورزشی از یک نقطه مشخص به کشورهای مختلف فرستاده می شوند. امیدواریم تا قبل از حل شدن مشکل قرنطینه بتوانیم از این پروتکل برای ورود و خروج اسب ها از کشور استفاده کنیم.

رییس کمیته دامپزشکی فدراسیون سوارکاری خاطر نشان کرد: برای مبارزه با بیماری های مشترک میان اسب و انسان، سالانه تمامی اسب ها واکسینه می شوند. هم چنین تمامی باشگاه های سوارکاری کشور شناسایی می شوند و کارهای نظارتی بر روی اسب ها انجام می پذیرد. پکیج های اطلاع رسانی و آموزش نیز به زودی دست مالکان و سواراران خواهد رسید.
  
  
نظر شما
ادامه