کد خبر: ۳۰۲۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: توزیع گوشت مرغ در خراسان شمالی ساماندهی شده و دامپزشکی مخاطرات احتمالی بهداشتی را در توزیع مرغ از بین برده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان شمالی، «دکتر حمید رمضانی» اظهار داشت: هنگام عرضه در فروشگاه‌ های توزیع مرغ، برخی از شهروندان خرید را به ‌شرط قطعه‌ قطعه کردن مرغ قرار داده ‌اند که این موضوع غیرمجاز است و از لحاظ بهداشتی مشکل دارد.

وی افزود: از مردم انتظار می‌رود برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از به مخاطره افتادن بهداشت، از فروشندگان تقاضای خرد کردن مرغ نداشته باشند.

معاون سلامت دامپزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: در بازرسی ‌های انجام‌ شده توسط دامپزشکی، تخلف‌ هایی در این زمینه، شناسایی و با مرغ فروشان برخورد شده است.

رمضانی افزود: متأسفانه تخته و یا کاردهایی که مرغ فروشان از آن برای خرد و قطعه ‌قطعه کردن مرغ استفاده می ‌کنند، معمولاً شرایط بهداشتی مناسبی ندارد و بدون رعایت ضوابط بهداشتی به‌ صورت متعدد و متوالی برای قطعه‌ قطعه کردن گوشت‌های مرغ استفاده می‌ شود و این امر بستری برای انتقال آلودگی ‌هاست.

وی خرد کردن گوشت مرغ در مرغ فروشی‌ها را بستری برای سوء استفاده فرصت‌طلب‌ ها عنوان کرد و گفت: ضایعاتی که پس از خرد کردن مرغ باقی می ‌ماند، ممکن است در چرخه گوشت‌ های چرخ شده قرار گیرد و این‌ یکی از موارد سوء استفاده از خرد کردن گوشت مرغ در مرغ فروشی‌هاست.

معاون سلامت دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دامپزشکی، بازار مرغ را در استان ساماندهی کرده است و بسترها برای مخاطرات بهداشتی در این زمینه را بسته است، اما مردم نیز باید در این ‌باره همکاری داشته باشند و خرد کردن مرغ را در منزل انجام دهند.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
0
0
باز هم پاک کردن صورت مساله
نظر شما
ادامه