کد خبر: ۳۰۲۲۶
 

بیماری مهلک و کشنده مرس که به "سندروم تنفسی خاورمیانه" معروف شده است، چندی است در برخی کشورهای منطقه بخصوص عربستان ایجاد خسارت هایی نموده است و شتر مهمترین ناقل ویروس این بیماری می باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا گفت: شناسنامه دار کردن شتر از برنامه های این اداره جهت پایش و مراقبت از بیماری مرس می باشد. این بیماری که از بیماری های مشترک بین انسان و دام می باشد در برخی از کشور های منطقه ایجاد خسارتهایی نموده است، لذا مراقبت و پایش شتر دارای اهمیت ویژه ای می باشد.

«دکتر مهدی مهرزاده» افزود: بیماری مهلک و کشنده مرس که به "سندروم تنفسی خاورمیانه" معروف شده است، چندی است در برخی کشورهای منطقه بخصوص عربستان ایجاد خسارتهایی نموده است و با توجه به اعلام WHO می تواند تا 40 درصد از مبتلایان خود را دچار مرگ کند و و نکته قابل توجه این است که شتر به عنوان مهمترین ناقل ویروس این بیماری فاقد هرگونه علایم بالینی می باشد. لذا بررسی و مراقبت های منظم از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین نیز با توجه به اهمیت موضوع به همراه جمعی از کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان از منطقه نگهداری شترها در بوئین زهرا که به دلیل موقعیت طبیعی آن، منطقه مناسبی برای نگهداری و پرورش شترمی باشد بازدید نمود و مقرر گردید اقدامات اولیه برای شناسنامه دار کردن شترهای این منطقه صورت پذیرد.
 
 
نظر شما
ادامه