کد خبر: ۳۰۲۱۵
 

نایب رئیس کمیته تخصصی بهداشت و مواد غذایی سازمان نظام دامپزشکی هشدار داد: در ماه های پیش رو در فصل تابستان، به دلیل افزایش مصرف لبنیات محلی، احتمال ابتلا به بیماری تب مالت در جامعه افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از سلامت آنلاین، «دکتر آراسب دباغ مقدم» افزود: در ماه های گرم سال به دلیل اینکه حجم مسافرت به روستاها و شهرهای کوچک کشور بیشتر می شود، مصرف لبنیات محلی نیز افزایش پیدا می کند که همین مساله، احتمال ابتلا به تب مالت در کشور را افزایش خواهد داد.

به گفته این مقام مسئول، دست کم گرفتن این خطر، می تواند سلامت جامعه را مورد تهدید جدی قرار دهد.

همچنین دباغ مقدم تصریح کرد: در ماه های آینده، به دلیل افزایش مصرف بستنی های غیر پاستوریزه، احتمال ابتلا به تب مالت هم افزایش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه شهرهای غربی کشور، بیشتر در معرض ابتلا به تب مالت هستند، یادآور شد: در شهرهای غربی کشور به دلیل اینکه اقتصاد محلی آنها بیشتر به دامپروری وابسته است، مصرف محصولات لبنی غیرپاستوریزه و خطر شیوع تب مالت نیز بیشتر است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: عامل تب مالت در کشور ما معمولا از طریق مصرف محصولات لبنی گوسفند و بز است، زیرا اغلب گاوداری های ما به سمت صنعتی شدن پیش رفته و بحث بهداشت و واکسیناسیون دام در گاوداری ها بیشتر است، اما هنوز سلامت بسیاری از فرآورده های لبنی حاصل از گوسفند و بز، مورد شک و ابهام است.
 
 
نظر شما
ادامه