کد خبر: ۳۰۱۸۴
خبرگزاری فارس: 8 مصوبه دادستان عمومی و انقلاب قوچان درخصوص کشتارگاه دام ابلاغ شد
 

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان از دستور صریح دادستان این شهرستان درخصوص طرح پیشگیری از تهدید علیه بهداشت عمومی در کشتارگاه دام قوچان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر علیرضا قدرتی» به ابلاغیه دادستان عمومی و انقلاب و دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان اشاره کرد و گفت: هشت مصوبه درباره کشتارگاه دام این شهرستان ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه در بین این مصوبات پنج مورد خطاب به دامپزشکی و سه مورد خطاب به شهرداری و شورای اسلامی قوچان بوده است، در تشریح مصوبات مربوط به دامپزشکی گفت: پیشگیری، آموزش، ترویج بیماری‌های مشترک برای دامداران و روستائیان شهرستان و انجام بازرسی دقیق‌تر پیش و پس از کشتار نمونه‌ای از این مصوبات است.

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان یادآور شد: در این مصوبات بر داشتن پوشش مناسب بهداشتی کارکنان کشتارگاه، نظارت بر طی شدن جمود نعشی در پیش سرد، نظارت بر ذبح شرعی توسط ناظر و تشدید بر نظارت قرنطینه‌ای درخصوص جلوگیری از حمل‌ونقل غیرمجاز دام به شهرستان تأکید شده است.

قدرتی در تشریح مصوبات ابلاغی به شهرداری و شورای اسلامی شهر قوچان نیز بیان کرد: بهسازی و به‌روزرسانی تجهیزات کشتارگاه، کاهش کشتار به‌تناسب گنجایش پیش سرد حداکثر 220 رأس در هر 24 ساعت، تهیه دستگاه ترموگراف برای پیش سرد دام سبک و ساخت پیش سرد مجزای کشتار دام سنگین با تهیه ترموگراف از جمله این مصوبات است.

وی تأکید کرد: در این مصوبات به داشتن توجه خاص در خصوص عقد قرارداد با پیمانکاران در خصوص رعایت مواردی همچون کشتار کامل بر روی ریل، شستشوی کامل لاشه‌ها، جمع‌آوری به‌موقع زائدات و خونابه ناشی از کشتار، ضدعفونی کردن آب مورد استفاده و رعایت موارد بهداشت محیط کار و بهداشت حرفه‌ای کارکنان شاغل در کشتارگاه نیز اشاره‌ شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان با اشاره به بند آخر این ابلاغیه تصریح کرد: در صورت عدم توجه به‌سلامت و بهداشت کشتارگاه و عدم استفاده از تمام مکانیسم‌ها برای بهداشتی کردن و نظم بخشیدن به کشتارگاه ممکن است تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی و موجبات صدور دستور تعطیلی و پلمپ توسط دادستانی را فراهم کند.
 
 
نظر شما
ادامه