کد خبر: ۳۰۱۸۲
 
 

رئیس حفاظت محیط زیست نیشابور گفت: همزمان با روز جهانی محیط زیست از اولین تصفیه خانه فاضلاب دامداری خراسان رضوی روزگذشته در واحددام داری "قدس" شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور بهره برداری شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد مهدی نوربخش» در این مراسم که با حضور معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان و جمعی از مسئولان برگزار شد، با بیان اینکه این تصفیه خانه برای اولین بار در خراسان رضوی در واحدهای دامداری به بهره برداری می رسد، گفت: این تصفیه خانه قادر است با ظرفیت کل دو هزار و 930 متر مکعب و خروجی 250 متر مکعب در شبانه روز با کنترل خروجی "COD  145میلی گرم بر لیتر" (بهترین نوع خروجی) فعالیت کند.

وی هزینه احداث این مجموعه را 4 میلیارد ریال و از نوع سیستم هوادهی از کف و سطح بیان کرد و افزود: با تصفیه آب این واحد دامداری مقدار 10 هکتار جواز ابتدای کاشت تا زمان برداشت با سیستم آبیاری تحت فشار آبیاری می شود.

وی گفت: تصفیه خانه شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود با خروجی COD  145میلی گرم بر لیتر (کمتر از مقدار استاندارد) فعالیت می کند، در حالی که استاندارد آن 200 میلی گرم بر لیتر است.

نوربخش ادامه داد: استفاده مجدد از پساب تصفيه شده در كشاورزي و تامین علوفه برای بیش از 2 هزار راس دام بزرگ يكي از نكات مهم در بهره برداري از تصفيه خانه فاضلاب اين واحد بزرگ دامداري است و اين واحد اولين واحد دامداري صنعتي در استان می باشد كه به سيستم تصفيه فاضلاب مجهز شده است.

رئیس حفاظت محیط زیست نیشابور همچنین گفت: توجه دامداری های صنعتی به موضوع حفظ محیط زیست و رعایت استانداردهای زیست محیطی نقطه عطفی در مباحث زیست محیطی شهرستان محسوب شود.

گفتنی است در سایر واحد های بزرگ دامداری در نیشابور موضوع احداث تصفیه خانه های فاضلاب در حال پیگیری و انجام است.
  
  
نظر شما
ادامه