کد خبر: ۳۰۱۵۹
 

رییس سازمان دامپزشکی کشور حمایت خود را از تولیدکنندگان داخلی در راستای صادرات محصولات دامی اعلام کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، روز دوشنبه 17 خرداد ماه با حضور «دکتر مهدی خلج» رییس سازمان دامپزشکی کشور و «مهندس ضیایی» مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در سالن جلسات سازمان دامپزشکی کشور نشستی با موضوع "توسعه صادرات فرآورده های خام دامی" تشکیل شد.

دکتر خلج اظهار داشت: صادرات فرآورده های خام دامی به اتحادیه گمرکی روسیه به عنوان یک فرصت طلایی برای تولید کنندگان داخلی جهت دسترسی به بازارهای جهانی است.

مهندس ضیایی ضمن تشکر از اقدامات و حمایت های سازمان دامپزشکی به بیان برخی مشکلات در صادرات به کشورهای همسایه از جمله عراق پرداخت و خواستار همکاری با اتحادیه ها و تشکل های بخش خصوصی در جهت رفع موانع صادراتی شد.

وی خاطر نشان کرد: پایانه و نمایشگاه دامی بتکا در منطقه تهرانپارس تهران را محلی مناسب در جهت توسعه صادرات فرآورده های خام دامی با همکاری اتحادیه ها نام برد.

«دکتر نبی زاده» مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی نیز با بیان لزوم توسعه صادرات ماهیان سردآبی به کشورهای روسیه و جنوب شرقی آسیا، خواستار ایجاد تسهیلات به منظور صدور کد IR  به واحدهای فرآوری اختصاصی ماهیان سردآبی و قرار گرفتن آنها در لیست مجاز شرکت های صادرکننده به اتحادیه گمرکی اوروآسیا شد.

همچنین در این نشست بررسی مسائل مربوط به صادرات گوشت سفید و تخم مرغ به کشورهای همسایه از جمله کشور عراق مطرح و راهکارهای لازم جهت رفع موانع صادرات ارائه شد.

گفتنی است کشورهای عضو اتحادیه گمرکی اوروآسیا شامل کشورهای قزاقستان، روسیه، بلاروس و ارمنستان است که ایران فرآورده های دامی از جمله لبنیات، میگو و ماهی را در حال حاضر صادر کرده و در تلاش است مجوز صادرات گوشت مرغ را در راستای توسعه صادرات به این اتحادیه کسب کند.

 
 
نظر شما
ادامه