کد خبر: ۳۰۱۵

حکیم مهر -  در پی افزایش سگ‌های هار در بالی و مجروح و کشته شدن شهروندان و گردشگران بر اثر گاز گرفتی، بسیاری از گردشگران برنامه‌های مسافرتی خود به این جزیره را لغو کردند.

این اتفاق که از دو سال گذشته تاکنون ادامه داشته و به مرگ 76 تن منجر شده، علاوه بر گسترش اعتراضات از سوی موسسات گردشگری، دولت را به فکر واکسیناسون سگ‌های ولگرد وا داشته است.

به گفته مقامات اندونزی، تنها در هفت ماهه اول سال،‌ نزدیک به 3400 مورد گاز گرفتگی در شهر بالی گزارش شده است که منجر به خروج بسیاری از گردشگران شد.

به گفته کارشناسان، برخلاف دیگر نقاط مسلمان نشین اندونزی که معمولا از حیوانات نگهداری نمی‌شود، در جزیره سه میلیون نفره بالی که اکثر هندو هستند، سگ‌های بیشماری یا به عنوان حیوان خانگی و یا به صورت ولگرد مشاهده می‌شوند.

این سگ‌ها که طبق آمار سال 2008 بیش از 300 هزار قلاده اعلام شدند، به صورت کامل تحت نظارت سازمان‌های مربوطه نبوده از اینرو مشکلات فراوانی را برای مردم ومخصوصا گردشگران به وجود آوردند.

اگرچه مقامات مسئول از ترتیب دادن برنامه‌ای مدون برای واکسیناسیون سگ‌ها صحبت کرده‌‌اند اما بسیاری از کشورها همچون امریکا و استرالیا، تا ریش کن نشدن کامل بیماری خواستار منع مسافرت شهروندان خود به این منطقه شدند.

 

 

نظر شما
ادامه