کد خبر: ۳۰۱۱۳
 
 

رئیس اداره حیات وحش استان تهران با بیان اینکه آخرین مشاهده تلفات در پارک ملی خجیر و سرخه حصار به ترتیب به اسفند سال گذشته و اوایل اردیبهشت امسال برمي گردد،گفت: طاعون از حیات وحش تهران رخت بسته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد کرمی» رئیس اداره حیات وحش استان تهران، در خصوص وضعیت طاعون نشخوار کنندگان کوچک در حیات وحش استان تهران اظهار داشت :از آنجایی که در پایش های مستمر انجام شده بین حیات وحش استان تهران تلفاتی مبنی بر حضور طاعون نشخوارکنندگان کوچک دیده نشده، می توان اعلام کرد که این بیماری فروکش کرده است.

وی ادامه داد: طاعون نشخوارکنندگان کوچک در دو مرحله طی ماه های بهمن و اسفند از بین کل و بز و قوچ و میش وحشی پارک ملی خجیر در سال گذشته حدود 88 رأس را از بین برد.

وی افزود: از اسفند سال گذشته تا کنون در منطقه مذکور هیچ تلفاتی مبنی بر استمرار حضور بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک رویت نشده است.

رئیس اداره حیات وحش استان تهران در خصوص تلفات پارک ملی سرخه حصار تصریح کرد: با اینکه برخی دلیل تلفات 25 راس از قوچ و میش های پارک ملی سرخه حصار را شیوع طاعون تصور می کنند، اما باید اعلام کرد که طی بررسی های اداره دامپزشکی استان تهران، علت بیماری طاعون نبوده و طبق اتفاق نظر کارشناسان این امر مسمومیت آبستنی اعلام شده، چراکه بیش از 90 درصد تلفات این منطقه مربوط به میش های آبستنی بوده است.

کرمی افزود: آخرین تلفات پارک ملی سرخه حصار مربوط به اوایل اردیبهشت ماه امسال بوده و بعد از این تاریخ موردی مشاهده نشده است.

وی تصریح کرد: طاعون نشخوارکنندگان کوچک از حیات‌وحش استان تهران رخت بر بسته و فروکش کرده است.
  
  
نظر شما
ادامه