کد خبر: ۳۰۰۹۲
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
بیانیه سازمان نظام دامپزشکی درخصوص فعالیت شرکت نظام سبز سلامت:
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: سازمان نظام دامپزشکی از استمرار نقش این افراد در جلوگیری از اجرای مقررات و قوانین و تضعیف جایگاه دامپزشکی بخش خصوصی کشور بسیار متاسف است ...
 
 

حکیم مهر - در پی اقدام اخیر سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر توقف اجرای ماده 19 آئین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی و بروز برخی شبهات بر عملکرد شرکت نظام سبز سلامت در برخی محافل خبری و شبکه های مجازی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران بیانیه ای را در راستای تنویر افکار عمومی و آگاهی اعضای این سازمان صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام دامپزشکی متن این بیانیه بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحيم

سازمان نظام دامپزشکی  جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی که به منظور دستیابی به اهداف مصرح در قانون تاسیس خود تشکیل شده است، همواره تلاش نموده تا با همکاری دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی مرتبط، وظایف محوله قانونی را به بهترین نحو اجرا نماید.

در همین راستا و برای اجرای ماده ۱۹ آئین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی مصوب سال ۱۳۸۶ هیات محترم وزیران و با تصمیم مشترک مسئولین وقت دو سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی ج.ا.ا شرکت نظام سبز سلامت را در جهت تامین امنیت شغلی اعضا(مسئولین فنی بهداشتی) تاسیس و شرکت مذکور در تاریخ ۸۸/۸/۸ همزمان با ولادت با سعدت امام هشتم شیعیان جهان با حضور روسای دو سازمان رسما شروع به فعالیت نمود.

جهت مزید اطلاع، تمامی سهام شرکت یاد شده متعلق به سازمان نظام دامپزشکی بوده و از آنجا که این سازمان به موجب قانون سازمانی غیر انتفاعی محسوب می گردد،  شرکت نظام سبز سلامت به عنوان شرکتی ذیل صندوق تعاون و رفاه و با هماهنگی کامل سازمان دامپزشکی کشور ساز و کار قانونی برای قطع ارتباط مالی بین مسئولان فنی بهداشتی و متصدیان واحدهای مشمول ماده ۲ آئین نامه مذکور را به شکل حقوقی فراهم نمود .

این شرکت توسط هیات مدیره منتصب سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا که از مدیران فعلی سازمان نظام میباشند اداره شده و این افراد هیچگونه حقوق و مزایایی از شرکت برغم پذیرش مسئولیت سنگین حقوقی که در مراجع مختلف پذیرفته اند دریافت نمی نمایند و تمامی نیروهای حوزه ستادی و استانی  به غیر از دو نفر، از نیروهای سازمان نظام دامپزشکی بوده که به صورت مامور در شرکت انجام وظیفه می کنند.

 در طی ۷ سال گذشته علیرغم قصور متصدیان واحدها در پرداخت حقوق و دستمزد مربوطه، شرکت تمامی تعهدات خود را در برابر مسئولین محترم فنی بهداشتی انجام داده و از این رهگذر نیز متحمل خسارات سنگین شده است به طوریکه در حال حاضر مطالبات این شرکت از کارفرمایانی که به تعهدات خود عمل ننموده اند و حقوق مسئولین فنی بهداشتی را پرداخت نکرده اند رقمی بالغ بر ۸ میلیارد ریال می باشد.

 به هرحال ادامه فعالیت این شرکت به رغم مشکلات فراوان و عدیده تنها با خواست دستگاه های نظارتی و برای تامین امنیت شغلی مسئولان فنی بهداشتی در راستای ارتقای سطح بهداشتی فرآورده های غذایی با منشا دامی صورت گرفته و این موضوع مکررا توسط سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا به مسئولان محترم وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی منعکس شده است ولی متاسفانه تاکنون حمایت سازمان محترم دامپزشکی را که نقش اصلی در اجرای ماده ۱۹ را بر عهده دارد، در پی نداشته است.

با این حال سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا ضمن اعلام آمادگی مجدد به منظور همکاری برای اجرای بهینه مفاد آئین نامه موصوف با همه دستگاه های ذیربط خاطر نشان می سازد عمده اقدامات تخریبی در خصوص عملکرد  شرکت نظام سبز سلامت سازمان نظام دامپزشکی در اجرای ماده 19 توسط برخی افراد ناآگاه و بعضا مغرض در سازمان متولی اجرای قانون انجام پذیرفته و آنان از ابتدا و به کرات عنوان نموده اند که اجازه نخواهند داد آیین نامه مذکور اجرایی شود و اقدام اخیرشان نیز برای عقیم نمودن توافق صورت گرفته با معاونت محترم تشخیص و درمان سازمان محترم دامپزشکی کشور برای اجرای فراگیر ماده 19 صورت پذیرفته و سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران از استمرار نقش این افراد در جلوگیری از اجرای مقررات و قوانین و تضعیف جایگاه وزین و تاثیرگذار دامپزشکی بخش خصوصی کشور بسیار متاسف می باشد .

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام دامپزشکی
 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
0
3
بايد اسامي اين افراد مغرض در صحن علني مجلس و نيز جرايد عنوان شود.فقط كافيست ارتباط اين مغرضين با .........................................
كسي كه خودش را به خواب زده را بايد با لگد بيدار كرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
0
3
متاسفانه سازمان دامپزشکی .............. بسیار ضعیف عمل می کند، سازمان درک درستی از دامپزشکی ندارد و حتی نمی تواند ابتدایی ترین وظایفش را مثل واکسیناسیون به درستی مدیریت کند، باید چاره و طرحی نو در انداخته شود،
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
0
2
نباید فقط بیانیه داد و حرف زد الان وقته عمله
به اگه نظام به فکر مسئولیت خودش در قبال اعضاء هست باید به مراجعه قانون شکایت کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
0
0
سازمان دامپزشکی قصد چنین کاری نداشته و ندارد
چرا دروغ پردازی میکنید.
ضمنا نظام اعلام کند وظیفه اش را غیر از استان کرمانشاه در کدام استان دیگر اجرایی کرده است؟
دامپزشکان اشتباه نکنید چرا که قرار است مسئولین فنی بجای عقد قرارداد با شرکت نظام سبز سلامت که بخشی از حقوق شما را بعنوان کارمزد برای خود برمیدارد با شورای نظام دامپزشکی قرارداد ببندند.
یعنی سازمان دامپزشکی یک واسطه را حذف کرده است نه اجرای ماده 19 را.
برخی در سازمان نظام دامپزشکی مغرضانه برخورد میکنند و این بیانیه هم در همان راستاست.
دامپزشک
|
Germany
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
0
0
با سلام تمام هدف سازمان نظام به دست گرفتن مدیریت مالی موجود در این جریان است و سود بسیار بالای چند صد میلیونی ماهانه ناشی از آن مابقی داستان است . متاسفانه موضوع را به نوعی به مردم می رسانید که انگار سازمان دامپزشکی قانون را تعطیل کرده و قلدر بازی در می اورد ، به هیچ عنوان اینگونه نیست احتمال فسادی که در قدرت مالی این کار نهفته است و قدرت طلبی نظام در این میان باعث شده تا سازمان با تامل بیشتری این کار رو انجام دهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
0
0
من به شخصه از فعاليت نظام سبز و سازمان نظام دامپزشكي خيلي خيلي راضي بودم چون واقعا به مسولين فني بها دادن اما متاسفام براي همكارانمون در بخش دولتي كه فقط و فقط جلوي نظام دامپزشكي سنگ اندازي ميكنن و خودشون با عملكردشونو در تب. برفكي و خيلي از مسائل تا حالا نشون دادن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
0
1
با سلام سوالی از آقای دکتر صفری داشتم جناب دکتر صفری شما که در طول هفته با رئیس سازمان مدام در همایشها و نشست ها کنار هم هستید و عکس یادگاری می گیرید نمی توانید اسرار مگو را در حاشیه این کنار هم بودن ها به اطلاع ایشان برسانید گیرم که گوش ایشان به این حرفها نباشد مگر شما از مدیران ارشد وزارتخانه نیستید و نمی توانستید اسامی این افراد را که جسارت فاش گویی جلوگیری از اجرای قانون را می دهند به حراست وزارتخانه بدهید تا پوستشان کنده شود؟
پس قبول کنید امثال من شک کنند که شما نیز دغدغه اجرای قانون ندارید و بدنبال ..................... از گردش مالی حاصله از حقوق مسئولین بهداشتی هستید البته عملکرد ریاست سازمان بعد از گفتگوی خبری 6 اردیبهشت بسیار بدتر از شما بوده است و نتوانستند نیت واقعی خود را پنهان نگه دارند اگر واقعا صداقت قانونمداری دارید رسما بیانیه صادر فرمایید درصد کارمزد شرکت سبز سلامت را لغو و ارزش افزوده را از محل گردش مالی پرداخت کنید تا ابتکار عمل را دوباره بدست بگیرید و بهانه گیریی سازمان نیز خنثی شود البته جامعه شریف دامپزشکی بسیار خوشحال خواهند شد جنابعالی آن بخش نانجیب سازمان را که با صدور این بیانیه تصدیق فرموده ابد بنام می شناسید تحت تعقیب قضایی قرار دهید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
0
0
با چه زبونی بگیم م م م م اسامی سهامداراروبگید.....اگه واقعا فکرتون ونیتتون خیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
1
0
بيانيه تند و بي ادبانه نظام نشان از منافع مالي شركت سبز سلامت براي ان سازمان و به خصوص منبعي براي پرداخت حقوق هاي جند ميليوني به مشاوران ارشد ............. و معاونين اين سازمان است.
وگرنه كجا نگران مسئول فني هستند.
يادمان هست كه براي گرفتن امتياز چه دوره هاي اموزشي به كيفيتي را با مدرساني كه معمولا از دوستان هستند به ما تحميل مي كنند
حالا كه اين طور است سازمان دامپزشكي بايد كار را به خود مسئولين فني واگذار كند نظام چرا بايد در اين كار وارد شود قانو قفط تكليف كرده در نوشتن دستورالعمل مشاركت كنند ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
0
0
همین ...................های که در سازمان دامپزشکی هستند به عناوین مختلف در سر راه احقاق حقوق مسولین فنی کار شکنی و سنگ اندازی میکنن به محض باز نشسته شدن به نظام مراجعه میکنن مثل ............ها تقاضا شغل میکنن این اقایان لااقل به فکر فردای خود باشند
همکار
|
Germany
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
0
0
با سلام به طور اجمالی باید عرض کنم هنوز ضرورت وجود این شرکت برای ایفا نقش واسطه به خوبی روشن نیست و اصلا چه اصراری هست که قرارداد ها به صورت غیرمستقیم بسته شود یعنی در این حالت کارفرمایان نمی توانند به مسئولین فنی فشار بیاورند به راحتی چرا ؟ چون قدرت انتخاب و معرفی نیرو در دست کارفرمایان است و مادام که این امر از دست کارفرمایان گرفته نشود شرکت و نظام و همه اینها میشود مثنوی و داستان و باز همان آش و همان کاسه میشود . اگر هدف احقاق حق مسئولین فنی است که به راحتی کارفرما می گوید باشد قراداد می بندم اصلا 10 میلیون ولی باید 8 میلیون را پس بدهی وگرنه ماه دوم اخراج و یک نفر دیگر . اشکال کار در داشتن رابطه مالی با کارفرما نیست اشکال کار در دو چیز است:
1- قدرت انتخاب و معرفی نیرو از سوی کارفرما
2- نبودن یک قراردادجامع و کامل حقوقی مبتنی بر قانون
حال هی نظام به دنبال سهم بیشتر باشد در عمل باعث اتفاق نخواهد شد
همکار
|
Germany
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
0
0
سلام حکیم مهر از بابت درج مطالب موافقین و مخالفین تشکر می کنم که جانب بی طرفی و امانت داری را رعایت می کنید اما طرف صحبت اصلی من مسئولین نظام کشور است اینگونه ادبیات گستاخانه نه در شان شما که نه در شان نظام است آقای دکتر صفری وقتی در گفتن چند اسم حتی به حراست یا رئیس سازمان مشکل دارند مطمئن هستند که می توانند حقوق مسئولین فنی که سهل است حقوق خانواده بزرگ دامپزشکی در بخش خصوصی را تامین و حفاظت کنند جواب را به سطح دانش و تفکر شما واگذار می کنم . البته از نص ادبیاتی این بیانیه کاملا مشخص است که احساسی و هدفمند نوشته شده است که به هیچ عنوان زیبنده مقامات عالی نظام نیستدامپزشکی کشور نیست
دامپزشک مسئول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
0
دوستان نگران نباشندبزودی باانتخاب .............................. اجرای ماده 19به سهولت عملی میگردد ضمن انکه تنظیم قراردادوصدورپروانه مسئول فنی نیزبه سازمان نظام واگزار میگردد.
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
0
1
مطمئنا بی مبالاتی حضرات نظام سبز سلامت در به راه افتادن این غائله مهمترین نقش رو داره.
چراکه نظام سبز سلامت در این قرارداد پول زور میگیره و هیچ خدماتی هم ارائه نمیده حتی وقتی مسئول فنی حقوق عقب افتاده اش رو طلب میکنه ، از سوی نظام دامپزشکی که یه پای قرارداد مالی بوده هیچگونه حمایتی ازش صورت نمیگیره و اون مسئول فنی رو به ادارات دامپزشکی پاس میدن.
این موضوع رو بنده به عینه دیدم و همین الان هم وجود داره مسئول فنی که قراردادش با کارفرما از طریق نظام دامپزشکی منعقد شده و کارفرمای محترم شش ماه حقوق به مسئول فنی نداده و الان هم قرارداد یکساله تموم شده و حضرات نظام دامپزشکی به مسئول فنی گفتن که ما نمیتونیم حقوق عقب افتاده شما رو وصول کنیم و شما باید از طریق اداره دامپزشکی شهرستان بر اون کارفرما اعمال فشار کنید تا طرف مجبور بشه حقوق شمار رو بده.
من موندم پس چرا توی هر قرارداد نظام دامپزشکی پورسانت 14 تا 16 درصدی میگیره.
عضوی از اعضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
0
0
با سلام تمام هدف سازمان نظام به دست گرفتن مدیریت مالی موجود در این جریان است و سود بسیار بالای چند صد میلیونی ماهانه ناشی از آن Tمابقی داستان است . متاسفانه موضوع را به نوعی به مردم می رسانید که انگار سازمان دامپزشکی قانون را تعطیل کرده و قلدر بازی در می اورد ، به هیچ عنوان اینگونه نیست احتمال فسادی که در قدرت مالی این کار نهفته است و قدرت طلبی نظام به خصوص ............................ بیانگر این موضوع است و دنبال در امد بیشتر از طریق صندوق ................. است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
0
0
متاسفانه کارفرماها این وسط سواستفاده میکنن از دعوای نظام وسازمان دامپزشکی و مسئولی فنی فقط متضرر میشن .و آقای دکتر.... باید بدونه که یه جمله ایشان چند ماه مسئولین فنی رو از حقوق محروم میکنه و اونایی که قرارداد دارن معلق میشن که البته احتمالا میدونسته و هدفشون چی بوده نمیدونم شاید ........ تو کاره
نجات ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
0
0
کسانی که این همه جرات دارند که می خواهند جلو یک جریان ملی را بگیرند معلومه که اولا کله گنده های زیادی رو می شناسن یا خریدن،ثانیا این امر نشان دهنده .............. و ضعف دولت و مجلس هست.و این افراد ضعف در این نقطه ها رو خوب می دونن.متاسفم برای آینده مردمی که دامپزشک و ناظر باید برای اجرا شدن صحیح بهداشت و نظارت باید از مسئولین مربوطه خواهش کند.برای دامپزشک ارزش قایل نیستید لااقل به مردم و بهداشت جامعه ارزش قایل شوید.
نظر شما
ادامه