کد خبر: ۳۰۰۶۶
 

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: صدور مجوز حمل هر گونه طیور به کشتارگاههای استان، در حفظ سلامت و امنیت غذایی جامعه و پیشگیری از بروز شیوع بیماریهای مشترک و حصول اطمینان از رعایت دستورالعملهای سازمان دامپزشکی اهمیت بسزایی دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، «دکتر عبداله بهمنش» مدیرکل دامپزشکی استان به همراه رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان و جمعی از کارشناسان اداره دامپزشکی بطور سرزده و شبانه از کشتارگاه طیور شهرستان گچساران بازدید به عمل آورد.

در این بازدید شبانه که در ادامه بازدیدهای مستمر از کشتارگاه های استان و با هدف برطرف شدن نواقص بهداشتی و اجرایی آن ها انجام شد، دکتر بهمنش ضمن حضور در بخش های مختلف این کشتارگاه، نکات بهداشتی مدنظر و توصیه های لازم را به مدیران و ناظر بهداشتی این واحد یادآور شد.

وی در ادامه به همراه هیئت بازدید کننده از کشتارگاه بر نظارت دقیق بر اعمال ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای و دستورالعمل های ابلاغی، همچنین نحوه صدور کد رهگیری و مجوزهای حمل مرغ زنده و گوشت مرغ استحصالی، درج کد رهگیری بر روی بسته بندی مرغ های استحصالی و همچنین آلایش خوراکی و ضایعات کشتارگاهی را مورد بازدید قرار داد.

در این بازدید شبانه، مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به لزوم انجام پیشگیری از بروز و شیوع بسیاری از بیماریهای طیور و نقش ارزنده کشتارگاههای طیور در این رابطه و رعایت بهداشت کامل در آنها بر لزوم انجام هر چه بهتر امور محوله به مسئول فنی و بهداشتی واحد و همچنین دستیاران وی تاکید کرد.

 
 
نظر شما
ادامه