کد خبر: ۳۰۰۶۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
قدرتی
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قوچان از معرفی دو داروخانه متخلف دامپزشکی این شهرستان به دادگاه خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از قوچان خبر، «دکتر علیرضا قدرتی» اظهار داشت: طی بازرسی های نظارتی سال جاری از پنج داروخانه دامپزشکی این شهرستان، ضمن کشف و ضبط داروهای غیرمجاز، ۲ داروخانه خاطی جهت رسیدگی به تخلفات به دادگاه معرفی شد.

وی با بیان اینکه مصرف دارو بدون نظارت دامپزشک می‌تواند صدمات جبران‌ ناپذیری به دام‌ها و بهداشت عمومی جامعه وارد نماید، ادامه داد: در این راستا بازرسان و کارشناسان فنی دامپزشکی بطور مستمر کلیه داروهای دامی موجود در داروخانه ها و مراکز درمانی را کنترل نموده و در صورت مشاهده تخلف، برابر مقررات انضباطی برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی با اشاره به عوارض استفاده از داروهای غیرمجاز افزود: بقایای داروهای غیرمجاز دامپزشکی در مواد غذایی، عوارضی همچون سرطان، موتاژن، آلرژی و حتی مسمومیت را در پی دارد.

قدرتی خاطر نشان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده توسط سازمان غذا و داروی جهانی، ۷۶ درصد موارد ابتلای انسان به بیماری هایی که در اثر مصرف مواد غذایی با منشا دامی بوده است، مدت زمان منع مصرف رعایت نشده است و در ۶ درصد موارد نیز داروهای فاقد مجوز دامپزشکی مصرف شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان در پایان تاکید کرد: مقوله مصرف صحیح داروهای دامی بسیار مهم است و دامداران عزیز باید برای پیشگیری از مخاطرات دارویی، استفاده از دارو در درمان دام و طیور را بر‌اساس تشخیص و تجویز دامپزشکی انجام دهند.
 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
0
0
داروخانه های غیر مجار همجا هستند ولی کو اجرا کننده قانون ...
دامپزشکی آذربایجان غربی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
0
1
حالا مثلا اگر داروخانه داروی مجاز بدهد باقیماتده دارویی نخواهد داشت ؟ هیچ نقطه ای از ایران و هیچ داروخانه ای با نسخه کار نمیکند چه دامی و چه انسانی و با این پلیس بازیها کار درست شدنی نیست .وضعیت دارو و درمان در ایران روز بروز بدتر و بدتر میشود و نظارت بسیار ضعیف و در حد ناگوار است .90 درصد داروهای دامی بدون نسخه دامپزشک عرضه میشود و هیچگونه کنترلی بر آن اعمال نمیشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
0
1
مسله باقيمانده دارويي يك قضيه جهاني هست كه كل دنيا بابت اون ابراز نگراني مي كنند و بايد يك برنامه كشوري براي اين موضوع داشت نه اينكه تو يك شهر كوچيك كه فكر نكنم عرضه داروي كل داروخونه هاي اين شهرستان به اندازه يك روز يك داروخونه در تهران و ... باشه خوشحال باشيم كه جلوي باقيمانده ي داروو رو گرفتيم. به نظر من اين كار بيشتر جنبه ي خود نمايي و تبليغاتي داشته باشد نه كاربردي..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
0
0
سازمان نظارت وبررسیهادر سازمان دامپزشکی کل کشور چندسال پیش یک کارگاه ساخت فورازولیدون تقلبی را پلمپ وصاحبش و کارگران رو به دادستانی ارجاع داد /نتیجه روز بعد از همه رفع اتهام شد و کارگاه از کرج منتقل شد و دوست من از سمتش استعفا داد خانه از پایبست ویران است خواجه در فکر نقش ایوان است
فلاح راد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
0
0
تمامی دوستان که نظر دادن میفرمایند ول کن بابا اسدالله. ولی بنده نظرم اینه که باید اعمال قانون کرد. دست مریزاد با همه کاستی ها.
دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
0
0
آیا دفاع از حقوق مصرف کننده در بحث باقی مانده ها کار تبلیغاتی و خودنمایی محسوب می شود؟
آیا ساماندهی وضعیت عرضه دارو کار تبلیغاتی محسوب می شود؟
تا چند سال دیگر با این روند عرضه دارو در داروخانه ها غیر از این نخواهد بود که درمانگاه های دامپزشکی را فقط در کتابچه آیین نامه و دستورالعمل ماده 10 قانون سازمان دامپزشکی کشور پیدا خواهیم کرد.
آیا این کار خودنمایی و تبلیغاتی که دوستان فرمودند جزء حاشیه و تنش نتیجه دیگری برای آن مجموعه دارد!
ای کاش در قضاوت منصف بودیم
نظر شما
ادامه