کد خبر: ۳۰۰۰۰
 
 

استاد فارماکولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران گفت: در سال های اخیر موفقیت های قابل توجهی در رشته فارماکولوژی دامی نصیب محققان ایرانی شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر سید محمد فقیهی» روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری سومین کنگره بین المللی فارماکولوژی دامی در دانشگاه شهرکرد افزود: در سال های گذشته رشته فارماکولوژی در مقطع دکترای عمومی در دانشگاه های کشور تدریس می شد، اما هم اکنون در مقطع دکترای تخصصی در دانشگاه های کشور دانشجو پذیرش می شود.

وی ادامه داد: با وجود توفیقات خوبی که در این رشته حاصل شده، اما کمبود مواد و ابزارهای مورد نیاز این رشته، محدودیت ها و مشکلاتی را در امر پژوهش و تحقیقات دانشجویان و محققان ایجاد کرده است.

فقیهی تصریح کرد: بیشتر ابزار و امکانات مورد نیاز این رشته از خارج کشور وارد می شود که به دلیل تحریم و قیمت بالا، این مواد به سختی در سال های اخیر تامین شده است.

این استاد دانشگاه تهران در ادامه سطح علمی سومین کنگره بین المللی فارماکولوژی دامی به میزبانی شهرکرد را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مقالات ارائه شده و حضور تعداد قابل توجهی از محققان خارجی و داخلی در مقایسه با دوره های گذشته، سطح علمی این کنگره را ارتقا بخشیده است.

فقیهی، برگزاری کنگره های بین المللی را عامل موثری در توسعه علمی کشور دانست و اظهار کرد: حضور محققان خارجی درکشور در معرفی قابلیت ها و توانمندی های ایران نقش مهمی دارد و سبب می شود تا تبادلات علمی محققان با یکدیگر بیشتر و بهتر انجام گیرد.
 
 
نظر شما
ادامه