کد خبر: ۲۹۹۹۱
 
 

تخصیص اعتبارات ماده 180 سال گذشته صفر درصد بود که این موضوع لطمه بزرگی به دامپزشکی وارد کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خراسان، رئیس اداره برنامه و بودجه اداره کل دامپزشکی استان خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: سال گذشته حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار از این محل برای پروژه های دامپزشکی در نظر گرفته شده بود که محقق نشد.

«دکتر رضا اسدی» اظهار داشت: تخصیص اعتبار ارتباط مستقیمی با حفاظت از سرمایه های دامی استان و تهیه دارو دارد و بر تمام پروژه های دامپزشکی تأثیر می گذارد.

وی ادامه داد: تأمین اعتبار بیشتر در حوزه سلامت و بهداشت دام موجب کاهش اعتبارات هزینه شده در حوزه سلامت و بهداشت انسان می شود و این امر باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به حمایت های استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی در اجرای پروژه های دامپزشکی استان از اختصاص صد در صدی کمک 570 میلیون تومانی این سازمان خبر داد و عنوان کرد: با این حال این مبلغ برای اجرای پروژه های دامپزشکی کافی نیست، زیرا در حال حاضر 2 میلیارد و 200 میلیون تومان برای بیماری تب برفکی نیاز است.

وی با بیان این که ناکافی بودن اعتبارات اولویت بندی برنامه ها را به دنبال داشته است، ادامه داد: در کمیته های فنی دامپزشکی اولویت بندی برنامه ها انجام می شود و در حال حاضر جلوگیری از شیوع تب برفکی و بیماری های مشترک بین انسان و دام، اولویت اول دامپزشکی است.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با انجام واکسیناسیون بیماری تب برفکی در بین دام های استان ریشه کن شود.
 
 
نظر شما
ادامه