کد خبر: ۲۹۹۸۷
 

جلسه هماهنگی مدیران کل دامپزشکی منطقه 2 کشور با موضوع نحوه مقابله با بیماری تب برفکی، پیشگیری از بروز  بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و افزایش و ارتقاء کیفیت شیر در اداره کل دامپزشکی استان همدان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان، جلسه هماهنگی مدیران ادارات دامپزشکی منطقه 2 کشور شامل استان همدان، استان کردستان، استان لرستان، استان کرمانشاه (مسئول منطقه)، استان ایلام در مورخه 5/3/95 در سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان همدان با موضوع مبارزه با بیماری تب برفکی، پیشگیری از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و نیز افزایش ارتقاء کیفیت شیر با حضور «دکتر جهان پیما» مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی، «دکتر طهرانی» مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیور و «دکتر حاج اکبری» مجری طرح ارتقاء کیفیت شیر سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.

دکتر جهان پیما در این جلسه سیاست های اجرایی سازمان دامپزشکی کشور در جهت مبارزه و کنترل بیماری، تهیه واکسن و بودجه لازم برای کنترل و مبارزه با بیماری ها را برای حضار تشریح کرد.

وی در ادامه از تلاش و زحمات کارکنان دامپزشکی در کل کشور برای کنترل بیماری ها و حفظ و حراست از سرمایه دامی تشکر و قدردانی کرد و گفت: تلاش همکاران ما در سطح کشور طی سال 1394 باعث کاهش چشمگیر بیماری های دامی شد و برای مثال می توان کاهش 23 درصدی بیماری سل، کاهش 75 درصدی بیمار لمپی اسکین، کاهش 50 درصدی مشمشه و کاهش 51 درصدی بیماری PPR را نام برد.

مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور منطقی عمل کردن در مبارزه با بیماری تب برفکی در سازمان مرکزی و به تبع آن در ادارات دامپزشکی استان ها را باعث کاهش چشمگیر بیماری در سطح کشور دانست و ابراز امیدواری کرد با اجرای فاز بهاری واکسیناسیون تب برفکی در سال 1395، بیماری بطور کامل کنترل شود.

در ادامه دکتر طهرانی مسائل مربوط به کنترل بیماری آنفلوانزا را تشریح و جمع بندی کرد و دکتر حاج اکبری نیز سیاست های سازمان را درخصوص ارتقاء کیفیت شیر خام برای حضار برشمرد .

دکتر پرور رئیس جلسه مدیران منطقه 2 کشور و مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه در این جلسه یکی از مهمترین مشکلات دامپزشکی استان ها در کنترل و مبارزه با بیماری ها شیوع یافته را نبود و کمبود اعتبارات دانست و پیشنهاد کرد که از طرف سازمان دامپزشکی کشور هماهنگی لازم با سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت جهاد کشاورزی انجام گیرد تا وضعیت اعتباری استانی در جهت انجام وظایف و بخصوص تهیه واکسن در استان ها بهبود یابد.

وی در ادامه به هماهنگی منطقه ای درخصوص انتقال شیر از طریق صدور گواهی بهداشتی تاکید کرد و گفت: بهتر است نمونه گیری و آزمایشات درخصوص تقلبات شیر به صورت هماهنگ در سطح منطقه انجام گیرد.

در این جلسه دکتر محمود رضا رسولی مدیر کل دامپزشکی استان همدان گزارشی از عملکرد اداره کل دامپزشکی استان در سال 94 در راستای حفظ و حراست از سرمایه دامی کشور و نظارت بر بهداشتی بودن تولیدات دامی استان را ارائه کرد وبه توفیقات بدست آمده در قسمت فنی و اداری اشاره کرد.

در پایان این جلسه هر یک از اعضای جلسه مشکلات موجود در استان خود را در مبارزه با بیماری ها را به سمع مسئولین سازمان رسانده و برای حل مشکلات راهکارهائی بین مسئولین استان ها طرح شد.

ضمناً در این جلسه راهکارهای موثر در خصوص مقابله و پیشگیری از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در منطقه 2 و تولید و ارتقاء کیفیت شیر تولیدی در این استان ها تصمیماتی گرفته شد و مقرر گردید مصوبات جلسه برای هماهنگی بهتر و پیشبرد اهداف سازمان دامپزشکی کشور در تمام استان های حاضر در جلسه به اجرا گذاشته شود.

 
 
نظر شما
ادامه