کد خبر: ۲۹۹۸۵
رئیس سازمان نظام دامپزشکی:
«دکتر محمدرضا صفری» افزود: امسال محور برنامه های دامپزشکی کشور بر مبنای آموزش مداوم برای سلامت واحد طرح ریزی شده و امید است این کنگره بتواند ما را در انتقال این پیام کمک کند ...


حکیم مهر - رییس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون یک هزار و 300 قلم داروی دامپزشکی در 175 کارخانه و واحد تولیدی کشور تولید می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محمدرضا صفری» روز چهارشنبه در سومین کنگره بین المللی فارماکولوژی دامی در دانشگاه شهرکرد افزود: گردش مالی صنعت دارویی دامپزشکی در کشور سالانه چندصد میلیون دلار است که انتظار است در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی به این حوزه توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه ایران دارای قابلیت های زیادی در حوزه تولید داروهای دامپزشکی است، گفت: این امر می طلبد تا با توجه بیشتر مدیریت کلان کشور به این حوزه، شاهد بهره گیری از این ظرفیت در راستای افزایش درآمد ملی باشیم.

دبیر سومین کنگره بین المللی فارماکولوژی، توسعه داروسازی دامپزشکی را از مهمترین محورهای برگزاری این کنگره دانست و تصریح کرد: ساختارمند کردن صنعت دارویی دامپزشکی، بهره گیری از داروهای گیاهی و فرآورده های طبیعی در صنعت داروسازی و توجه به بحث واکسن و توسعه این دانش در کشور از دیگر محورهای این کنگره به شمار می رود.

صفری، «دامپزشکی در خدمت سلامت واحد» را مهمترین پیام این کنگره اعلام کرد و افزود: امسال محور برنامه های دامپزشکی کشور بر مبنای آموزش مداوم برای سلامت واحد طرح ریزی شده و امید است این کنگره بتواند ما را در انتقال این پیام کمک کند.

به گزارش ایرنا، دانشگاه شهرکرد از امروز به مدت سه روز میزبان کنگره بین المللی فارماکولوژی دامی است.

باقی مانده های دارویی، داروهای گیاهی دامی، واکسن ها و تولیدات بیولوژیک، مکمل ها، سمیت دارویی و مسمومیت ها، مقاومت دارویی، شیمی درمانی و داروهای ضد سرطان و فارماکولوژی بالینی در شاخه های دام سبک، سنگین، طیور، آبزیان وحیات وحش از موضوعات این کنگره است.

در این کنگره محققانی از کشورهای آلمان، ایتالیا، استرالیا، فرانسه، تایلند، ترکیه، سودان، پاکستان و ایران حضور دارند.

اجرای 12 سخنرانی اصلی، 28 سخنرانی جنبی، 10 سخنرانی تخصصی، برگزاری چهار کارگاه آموزشی و برپایی نمایشگاه تخصصی از دیگر برنامه های سومین کنگره بین المللی فارماکولوژی دامی است.

پیش از این، نخستین کنگره بین المللی فارماکولوژی کشور مهر ماه سال 87 و دومین کنگره آذر ماه سال 90 در تهران برگزار شده است.



نظر شما
ادامه