کد خبر: ۲۹۹۷۷
 

یک عقاب طلایی زخمی پس از مداوا توسط دامپزشکی بانه در طبیعت این شهرستان رهاسازی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «محمد دلسوز میرزایی» رئیس اداره محیط زیست شهرستان بانه در این مورد گفت: در پی گزارش افراد محلی مبنی بر زخمی شدن یک قطعه عقاب طلایی، ماموران اجرایی این واحد با مراجعه به محل، عقاب طلایی زخمی را جهت درمان به اداره دامپزشکی بانه منتقل کردند.

وی اظهار کرد: پس از مداوا ، عقاب طلایی در طبیعت زیبای بانه رهاسازی شد.

وی گفت: همچنین هفته گذشته نیز یک کبک در اسارت توسط یکی از دوستداران طبیعت بانه ای رهاسازی شد.


در شهرستان بانه به دلیل حضور انجمن سبز پاژین این شهر و همکاری اداره محیط زیست، بارها شاهد درمان و رهاسازی کبک یا پرندگان زخمی بعد از درمان بوده ایم.

چند سالی است در استان کردستان شکارچیان با ابراز ندامت از شکار، ابزار و آلات شکار خود را از بین می برند و پرندگان در قفس را رها می کنند.

یک زوج جوان و تحصیلکرده مریوانی به نام 'شادمان کامران' و 'نگین فتاحی' علاوه بر شغل اصلی خود که در یک کارواش اجاره ای کار می کنند نیز از حیوانات و پرندگان زخمی نیز پرستاری کرده و بعد از درمان، آنها را در طبیعت رها سازی می کنند.

آنها تا کنون جانوران و پرندگان زیادی را مداوا و رها سازی کرده اند و در حال حاضر نیز از یک سگ، یک شاهین، دو عقاب، سه سنجاب، یک کبک، دو کبوتر و دو اردک در خانه و محل کار خود مراقبت و پرستاری می کنند.

بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

کوه های پوشیده از جنگل و تنوع گونه های مختلف گیاهی این شهر موجب شده تا شهرستان بانه یکی از مکان های مناسب برای گونه های جانوری باشد.

80 درصد از 70 هزار هکتار جنگل های بانه را درختان جنگلی از گونه های بلوط ( بلوط ایرانی و مازوج) تشکیل داده است.

در گذشته انواع حیوانات وحشی از قبیل گرگ، خرس، گراز، خرگوش، روباه، کفتار، سگ آبی، بز و گوسفند کوهی به وفور در منطقه یافت می شدند که به علت ازدیاد جمعیت و شکار بی رویه این حیوانات و همچنین جنگ تحمیلی تعداد آنها بسیار کم و انگشت شمار شده است.

 
نظر شما
ادامه