کد خبر: ۲۹۹۶۱
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نقده با اشاره به شیوع تب برفکی در این شهرستان از دامداران خواسته است تا از رفت و آمدهای دامی خودداری کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از سولدوز خبر، از زمان شیوع تب برفکی در استان آذربایجان غربی طبق آخرین آمار بیش از 4 هزار و 286 رأس گاو و گوسفند تلف شده است.

شهرستان نقده یکی از شهرهای دارای جمعیت دامی بالا در آذربایجان غربی است و با شیوع این بیماری خطرناک از اواخر اردیبهشت ماه کار واکسیناسیون تب برفکی آغاز شده و تا 14 خرداد ماه ادامه می یابد.

رئیس اداره دامپزشکی نقده با اشاره به ضروری بودن واکسینه شدن گاو و گوسفندها در مقابل تب برفکی می گوید: از آنجایی که سویه این بیماری عربی است و در برابر واکسن های داخلی مقاوم است اقدامات لازم برای واردات واکسن مناسب از کشور ترکیه انجام شده و هم اکنون واکسن به میزان کافی در اختیار دامپزشکی نقده می باشد.

«دکتر محمدحسین حقیقت نیا» مهمترین مشکل برای کنترل و محدود کردن شیوع بیماری در شهرستان نقده را عدم همکاری چوبدارها (خریداران و فروشندگان گوسفند) می داند و از دامداران خواسته است برای جلوگیری از خسارت بیشتر در این زمینه از رفت و آمدهای دامی جلوگیری کنند.

به گفته رئیس اداره دامپزشکی نقده واکسینه کردن گوسفندان همچنان رایگان است و پیش بینی شده تا اتمام واکسن 160 هزار رأس ادامه پیدا کند اما واکسنینه کردن گاوها دیگر مثل سابق رایگان و دولتی نیست و دامداران باید برای واکسن هر رأس دام بزرگ مبلغی کمتر از 5 هزار تومان به واکسیناتور بپردازند.

حقیقت نیا تعداد گاوهای واکسینه شده در مقابل سویه عربی تب برفکی را 2 هزار 200 رأس اعلام کرده در حالی که حداقل 20 هزار رأس دام بزرگ در نقده نگهداری می شود. وی رایگان نبودن طرح واکسیناسیون را یکی از علل همکاری ضعیف دامداران عنوان کرده است.

با وجود آنکه رئیس اداره دامپزشکی نقده از دادن آمار میزان تلفات دامی بر اثر تب برفکی خودداری کرد اما گفت که اگر بخواهم به میزان تلفات دامی در نقده نمره بدهم از 20، نمره 8 می دهم.

به گفته حقیقت نیا یکی از علت های بالا بودن تلفات تب برفکی بوجود آمدن نارسایی قلبی در دام است.
 
 
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
واكسيناتور بخش خصوصي
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
0
1
با عرض سلام به خدمت رياست محترم اداره دامپزشكي نقده برادر عزيز وقتي امار تلفات نميدهي چرا مصاحبه ميكني ،اگر مردم را محرم نميدانيد چرا مصاحبه ميكنيد ،اخذ پول واكسن و واكسيناسيون ازدامداران كه اكثرا توانايي پرداخت ندارند عامل اصلي است قرار نيست دامداران همواره بازار را تعطيل كنند
دامپزشکی از دیار سولدوز
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
0
1
این 20هزارتا از کجا اوردی ؟؟؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
0
0
ریاست محترم گویا جنابعالی همه کارکنان اموزش دیده و ندیده را برای واکسیناسیون میفرستید اگر مشکلی برای کارکنان اموزش ندیده پیش اید چه کسی جوابگوست ......................................
مبدآ نقده
|
Germany
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
0
1
با سلام
شهرستان نقده یکی از بیشترین تعداد تلفات را بین شهرستان های کشور داراست.
جناب دکتر حقیقت نیا استاد گرامی شما چرا وقتی منطقه الوده بود در بهمن ماه با وجود فهم به این که منطقه الوده به تب برفکی هست بجای اجرای واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی و تعطیلی بازار دام طرح واکسیناسیون بیماری لمپی اسکین را در پیش گرفتید و فاجعه روستای قره قصاب روی داد و تعدادی کثیری دام تلف شد و چند کاردان مقصر شمردید و پرونده باز در دادسرا..
2.مراکز مافیایی قاچاق واکسن با وجود تخلفات فروان ................... این مراکز در زمان پخش واکسن بازار سیاه درست کرده واکسن را به 4-5 برابر قیمت بفروش رساندن و به ریش اداره و دامدار خندین .........................پرونده نیمه باز در اداره کل
3. ....................................
4.عدم رسیدگی به داروخانه های شهرستان مخصوصا بخش محمدیار که باتخلفاتی همچون فروش واکسن و داروهای قاچاق ؛ فروش بدون نسخه؛ عدم هماهنگی فاکتور فروش با موجودی داروخانه .. اداره داروخانه توسط افراد فاقد صلاحیت .... فقط بازدید های ماهیانه ......... توسط شبکه سلام و خداحافظ.
استاد گرامی دیگر دامی نمانده ؛ گوسفندان و بره ها دارن تلف میشوند ......................
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
0
0
در جواب دوستان. واکسیناتور محترم ذکر امار نیازمند منابع موثق و قطعی میباشد. در حالیکه تعداد زیادی از تلفات بدون اطلاع سازمان توسط دامداران معدوم میشوند ارائه امار بدون این منابع کذب تلقی شده و موجب تشویش اذهان خواهد شد. .بازارهای فروش دام در اکثر نقاط کشور بصورت سنتی بوده و طبق استاندارد فعلی سازمان نمیباشند لذا هیچ نظارتی بر سابقه واکسیناسیون سابقه بیماری یا سلامت دام وجود ندارد.
در مورد کارکنان با توجه به اینکه کارمندان شاغل در این سازمان فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی هستند بحث عدم اموزش بحثی غیر منطقی بوده و در این صورت عمل فیلترینگ و نحوه استخدام ایشان در این سازمان مورد سوال قرار میگیرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
0
0
با عرض ادب و احترام
جناب اقای دکتر محمد حسین حقیقت نیا شما آیا سعی کردید که بازار دام شهرستان تعطیل کنید ؟؟؟ ایا به یاد دارید که چنین کاری انجام داده باشید؟؟؟
ایا شبکه شهرستان نقده ایا قدرتی در باب اجرای قانون و تعطیلی این بازار حتی به مدت یه هفته داشته ودارد؟؟؟/
به قاطعیت عرض می کنم که ندارد و نخواهد داشت چون ......................................
شهرستان نقده ای کاش مشکلش چوب دارها بودن...
این شهرستان مرغ زنده بصورت سنتی در کنار خیابان های اصلی شهر و به صورت اشکار فروخته شده و هیچ ارگان و شبکه محترمی مجری اجرای قانون نیست ..
شبکه محترم هیچ نظارت بر کشتارگاه های طیور و دامی فقط به صورت بازدید دم در کشتارگاه داشته و دارد اگر بازرسی از سازمان کل بصورت بی طرف انجام شود کاملا واقف به تخلفات خواهد بود..
خرید فروش واکسن در شهرستان ................. همچنان ادامه داشته و هیچ دستگاهی پیگیر مسله نیست و بی چاره دامدار
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
0
0
اگر واکسن درست به دست دامدار برسد خیلی هم استقبال می کند ....
دامپزشک آگاه
|
Germany
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
0
0
.............. حکیم جان این چه مصاحبی هست . نتیجه گیری از این مصاحبه چی می تونه باشه واقعا توپ انداختن به طرف دامداران و چوبداران...سازمان پول نداره واکسن عرضه کنه نیروی کارامد نداره قدرت اجرای قانون که حقش نداره الان چوب دار مقصره شما .... نمیدونید توی شهرستانتون چندتا بطور رسمی تلفات دادید چرا با کلمات اعداد بازی می کنید ...............؟؟؟
چوبدار
|
Germany
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
0
0
حکیم مهر با تشکر از شما یک لطفی کنید تشیف بیارید شهرستان نقده به بینید چوبداران محترم در زمان نبود واکسن راحت واکسن تهیه می کردندیا الان که واکسن به اصطلاح رایگان دولتی ...هیچ برنامه ای برای زدن واکسن وجود نداره با لکه ای زدن واکسن با ............ سفارشی کاری واکسن های تب برفکی و پول بیت المال حرام نکید یا نزنید یا اگه می زنید همه با یک چشم واکسن بزنید ...
با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
0
0
ریاست شبکه محترم علاقه خاصی به صدور پروانه مرکز واکسیناسیون چه بصورت مستقل و چه بصورت مطب مرکز دارد ...
دامپزشک
بخش خصوصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
0
1
حکیم جان همیشه حرف حق تلخ و غیر قابل انتشار هست .
لطفا بی طرف باشید..
دکتر اسکندری
|
United States of America
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
0
0
.......................... نمره 20 از 8 بنظرم در این اوضاع اسفناک تلفات تب برفکی ؟؟؟؟ خیلی خوش خیالانه و رویا پردازی هست ... چون بیماری از خط مقدم شیوع اولیه آذربایجان غربی و استان های هم جوار مرزی با عراق بوده ....
کارمند اداره
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
0
0
احساسم این بود که ریس شبکه منطقه ای که من توش کار می کنم این طوری چند پهلو با رسانه ها صحبت میکنه ولی حالا فهمیدم این اپیدمی داره.
دکتر بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
0
0
شبکه دامپزشکی شهرستان نقده یکی از قدیمی ترین شبکه های دامپزشکی استان اذربایجان غربی بوده که در مقطع زمانی شهرستان های همچون اشنویه ؛ پیرانشهر ؛ مهاباد ؛ تا میاندواب را به غیر خود شهرستان نقده تحت پوشش داشته هست ولی به علت عدم مدیرت صحیح و بها ندادن به این شبکه دچار بحران شده که یکی از فرسوده ترین شبکه از نظر ساختمان ؛ کار فنی داراست بطوری که این شبکه در زمانی حدود 30 نفر کادر فعال داشته ولی همکنون دارای 5نفر دکتر دامپزشک و حدود 6نفر کارشناس یا کاردان که 70% انها بصورت قراد دادی یا در استانه بازنشستگی در شبکه شهرستان مشغول بکار هستند ..
مشکل چوبدار نیست که می خواهد شکم زن بچه سیر کنه مشکل عدم وجود نیروی انسانی هست که بتواند قانون را اجرا کند نه فقط قانون بخواند..
نظر شما
ادامه