کد خبر: ۲۹۹۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

در جلسه مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت دام که همه ساله به مدت شش روز برگزار می شود، «دکتر مهدی خلج» رییس سازمان دامپزشکی ایران و روسای سازمان­های دامپزشکی 180 کشور عضو و هیئت های مربوطه شرکت کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت دام بالاترین نهاد تصمیم­گیری در آن سازمان است و شورای مرکزی، مدیرکل، کمیسیون­های منطقه­ای و کمیسیون­های تخصصی، مجری دستورات و تصمیمات آن مجمع محسوب می­شوند.

مهمترین وظیفه مجمع عمومی تصویب مقررات و قوانین مربوط به بهداشت دام و بهداشت فراورده های دامی و مقررات مربوط به تجارت دام و فراورده های دامی در جهان می باشد. در مجمع عمومی هر کشور فقط دارای یک رای است.

سخنرانی وزرای مرتبط با بهداشت دام و دامپروری

سخنرانی وزرای مرتبط با بهداشت دام و دامپروری، معمولا از سخنرانی های معمول در مراسم افتتاحیه است و در سالجاری نیز چندین وزیر از کشورهای مختلف در این اجلاس سخنرانی کردند.

در مراسم افتتاحیه این اجلاس، وزیر توسعه روستایی بولیوی ضمن اشاره به تاریخچه کشورش، از پیشرفت هایی که در سال های اخیر در زمینه دامپروری و بهداشت دام در آن کشور اتفاق افتاده است سخن گفت.

وی اعلام کرد: در گذشته دولت بولیوی برای اداره کشور به معادن و سوخت های فسیلی تکیه داشت، اما اکنون چندین سال است که این سیاست تغییر یافته و پرورش دام و تولیدات دامی در این زمینه جایگاه خاصی پیدا کرده است و مناطق متعددی از کشور از بعضی از بیماری ها دامی پاکسازی شده اند و کشور از واردات فراورده های دامی خارج شده و به صادرات دام و فراورده های دامی روی آورده است و صادرات گوشت گاو یکی از آنها است؛ دولت در صدد ان است که تا سال 2020 بزرگترین تولید کننده و صادر کننده گوشت شترسانان در جهان شود.

وزیر کشاورزی بوتسوانا از دیگر سخنرانان مراسم افتتاحیه بود که از نقش کارشناسان آن کشور در کمیسیون های علمی و کارگروه های سازمان جهانی بهداشت دام سخن گفت و از آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی آن کشور که از طرف سازمان جهانی بهداشت دام به رسمیت شناخته شده اند، نام برد.

سخنران دیگر این جلسه وزیر کشاورزی روسیه بود که به افزایش جمعیت جهان و نیاز این جمعیت به پروتئین حیوانی و افزایش مهاجرت ها و تجارت بین المللی اشاره کرد و کنترل بیماری های دامی بدون توجه به همکاری های منطقه ای را غیر ممکن دانست و بیشتر سخنرانی خود را بر نقش همکاری های منطقه ای در کنترل بیماری ها اختصاص داد و آمادگی و اشتیاق آن کشور به همکاری های منطقه ای را اعلام کرد.

همچنین در این اجلاس وزیر کشاورزی چین از پیشرفت هایی که در سال های اخیر در ان کشور در زمینه بهداشت دام و تولید فراورده های دامی اتفاق افتاده است سخن گفت و در این زمینه به ارتقاء بهداشت کشتارگاه ها اشاره کرد.

وزیر کشاورزی اردن و وزیر کشاورزی نامیبیا و وزیر فدرال پاکستان از دیگر سخنرانان اجلاس افتتاحیه بودند که آمارهایی از پیشرفت کشورشان در زمینه بهداشت دام ارائه دادند.

گفتنی است که طبق مقررات، وزرای کشورهای عضو هر چهار سال یکبار می توانند تقاضای سخنرانی در مراسم افتتاحیه را بدهند.

اهداء جایزه بهترین عکس به جمهوری اسلامی ایران

مسابقات عکاسی و دادن جایزه به بهترین عکس از دیگر مراسم افتتاحیه بود که از سال قبل معمول شده است و کارمندان سازمان دامپزشکی ایران در هر دو سال، برنده جایزه یک هزار یورویی مربوط به منطقه خاورمیانه بوده اند.

لازم به ذکر است موضوع مسابقه عکاسی امسال در رابطه با رفاه و حقوق حیوانات بود که عکسی از ایران متعلق به «مظفر سرمستی» مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کردستان برنده جایزه بهترین عکس در منطقه خاورمیانه شد.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفی قلاوند
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
0
0
بخش اول : no comment ךםך

بخش دوم : تبریک خدمت جناب آقای سرمستی گرامی
نظر شما
ادامه