کد خبر: ۲۹۹۴۰
تعداد نظرات: ۹ نظر
پیرو انتشار خبری با عنوان "خودزنی عجیب مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی"، «دکتر عباس عباسی» توضیحاتی را در این خصوص ارائه نمود ...
 
 

حکیم مهر - پیرو انتشار خبری با عنوان «خودزنی عجیب مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی!» در سایت حکیم مهر، روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور توضیحاتی را در این خصوص از سوی «دکتر عباس عباسی» مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این سازمان صادر نمود.

متن این جوابیه به شرح زیر است:

پیرو انعکاس خبری تحت عنوان خودزنی عجیب مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی! در تاریخ 95/3/1 در سایت حکیم مهر که در تحلیل خبر بازنشر شده پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) از مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی با تیتر ۹۵ درصد مرغ ها بدون مخاطره هستند در پرتال سازمان، روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور جهت تنویر افکار عمومی توضیحاتی را در این خصوص از دکتر عباس عباسی مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی صادر می نماید:

حکیم مهر از خبر " ۹۵ درصد مرغ ها بدون مخاطره هستند " نتیجه گیری کرده حدود 2 میلیون تن مرغ در کشور سالانه تولید می شود که طبق امار درست است از این مقدار حدود 950 میلیون قطعه جوجه در سامانه GIS سازمان ثبت گردیده که برابر با حدود 1.8 میلیون تن یا به عبارتی معادل حدود 95 درصد تولید می باشد و این مقدار از مزرعه تا سفره تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی است، یعنی ازجوجه یکروزه، مزرعه پرورشی، مصرف دارو، حمل به کشتارگاه، نظارت بر کشتار، بسته بندی، حمل، عرضه، کد ردیابی و اعلام سامانه ردیابی همه تحت نظارت و دارای مهر بهداشتی دامپزشکی است.

از این مقدار گوشت مرغ تولیدی که معادل حدود 95 درصد است تحت غربالگری پایش دارویی قرار گرفته و طبق مستندات موجود مخاطره دارویی مشاهده نشده است.

حدود 5 درصد جوجه ها خارج از شبکه نظارت بهداشتی و در فضاهای غیر مجاز و غیر بهداشتی تولید می شود که در این خصوص نمی توان اظهار نظر کرد. البته قضاوت را به جهت دفاع از عملکرد سازمان دامپزشکی و اینکه حدود 95 درصد کل جوجه یکروزه در فضاهای مجاز و ضابطه مند دامپزشکی و نظارت بهداشتی تحت نظارت 100درصدی از مزرعه تا سفره تحت پوشش بهداشتی است به عهده صاحب‌نظران باشد .

قطعا چنین برداشت هایی سبب نادیده گرفتن تلاش و فعالیت دامپزشکان و همکاران خدوم دامپزشکی در بخش های خصوصی و دولتی که در سخت ترین شرایط آب و هوایی و کاری مشغول ارائه خدمات به تولیدکنندگان شریف و مخاطبان ارجمند دامپزشکی هستند نخواهد شد.

 

توضیح حکیم مهر:

1- در ابتدا لازم می دانیم از توضیحات جامع و سریع مدیرکل محترم دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور تشکر نماییم.

2- آنچه که مورد انتقاد ما قرار گرفته بود، سوء برداشتی بود که از آن مصاحبه و عنوان آن می شد و از آنجایی که توضیحاتی که مدیرکل محترم دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور در این جوابیه بیان نموده اند، در این مصاحبه ذکر نشده بود، منجر به نتیجه گیری متفاوتی می گردید. هدف ما از این تذکر، تنها تاکید بر این نکته بود که گفتگوی مسئولین سازمان دامپزشکی کشور با رسانه های عمومی باید کاملاً سنجیده، پخته و فنی باشد، در غیر این صورت ممکن است منجر به سوء برداشت هایی گردد که هم به صنعت دام و طیور و هم به وجهه دامپزشکی کشور لطمه وارد نماید.

3- انتشار خبر روز گذشته، به هیچ عنوان به معنای نادیده گرفتن زحمات و خدمات کارکنان و مسئولین خدوم سازمان دامپزشکی کشور نبوده و ما همواره قدردان تلاش های این عزیزان بوده و خواهیم بود.
 
 
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۱
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
0
2
واقعا
محموله جوجه یا مرغی که به کشتارگاه روانه می شه فاصله زمانی منع مصرف آنتی بیوتیک تا قبل از کشتار در مورد این محموله رعایت می شه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
0
2
با تشکر از دقت نظر سایت حکیم مهر و سرعت عمل روابط عمومی سازمان دامپزشکی در پاسخگویی به ابهامات و شفاف سازی مسائل
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
0
0
هیچ چیز مهمتر از بهداشت انسان ها نیست. با این حساب وقتی در یک کشور اعلام می‌شود در تعدادی از دام های آن ها BSE دیده شده است، آنها نه تنها خودزنی که خودکشی کرده‌اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
1
2
متاسفانه بر خلاف جوابیه سازمان,سازمان دامپزشکی بدلیل صوری بودن قراردادهای مسئولین فنی مزارع پرورشی طیور گوشتی هیچگونه نظارتی در طول پرورش تا زمان ارسال به کشتارگاه نداشته و ندارد از مرحله کشتار تا بسته بندی در کشتارگاه هم که خود وضعیت مسئولین بهداشتی را بهتر می دانید.نتیجه پایش های دوره ای فراورده های کشتارگاهی را خود آقایان بهتر از همه می دانند اگر وضعیت اینقدر گل و بلبل است که حضرات میفرمایند پس چرا صادرات نداریم؟!
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
0
1
سلام .
حالا بعد از مدتها یک مسئول واقعیتها رو منتقل می کنه چقدر موضع گیری می شه ؟ اگر مسئولین با مردم رو راست نباشند جامعه به چه سمتی خواهد رفت ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
0
1
با سلام و تشکر از پاسخگویی به موقع سازمان دامپزشکی در خصوص این خبر و تعامل سازنده با رسانه ها
کارشناس شبکه تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
0
0
با سلام . وضعیت مرغداریهای تبریز - آذربایجان شرقی و باقی مانده آنتی بیوتیکی آنها بسیار خطرناک است یعنی یک مرغداری 1000(ده هزار قعه ای ) حداقل چیزی در حدود 10 میلیون تومان مصرف آنتی بیوتیک دارد !!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
0
0
اگه منظور این کنترلهایی است که صوری والکی است و با این وضعیت مصرف آنتی بیوتیک در مرغداریها که تا آخر دوره به طیور داده میشه واویلاست . کافیست میزان آنتی بیوتیک تولیدی باضافه وارداتی مربوط به طیور را در کل کشور جمع بزنید . خوب این همه آآنتی بیوتیک که تازه دوبرابر ان هم قاچاقی از مرز وارد میشه کجا مصرف میشه . مگه غیر از اینه که همش در نهایت وارد سفره غذایی ما میشه . کجا سازمان کنترل میکنه ما که یک مورد هم ندیدیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
0
0
اگر فراورده ها ی خام دامی انتی بیوتیک ندارند چرا وضعیت داروخانه دارها انقدر توپ هست وهرکس اقدام به تاسیس داروخانه می کنه دوروزه صاحب همه چیز میشه؟و داخل یه شهر نسبتا کوچک حدود 10داروخانه دایر میشه ؟
نظر شما
ادامه