کد خبر: ۲۹۹۳۴
 

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: به منظور حفظ سلامت جامعه و جلوگیری از بروز برخی بیماری ها، از این پس علاوه بر نظارت های مستمر از واحدهای تولید فرآورده های خامی، کارگاه های شیرینی پزی نیز مورد بازرسی قرار خواهند گرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر بهمن نقیبی» افزود: در راستای اجرای این طرح که با همکاری واحد بهداشت استان صورت می گیرد، از تخم مرغ های مورد استفاده در کارگاه های شیرینی پزی بازدید به عمل آمده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، برخورد قاطع به عمل خواهد آمد.

وی اجرای طرح بازدید از شیرینی پزی های استان قزوین را همزمان با آغاز نیمه شعبان اعلام و خاطرنشان کرد: با توجه به افرایش سطح تقاضا برای خرید شیرینی در چنین روزهایی، کار بازرسی به مدت دو روز انجام خواهد شد.
نقیبی خاطرنشان کرد: در طرح دو روزه نظارت از شیرینی پزی های استان قزوین نسبت به بررسی شرایط مصرف تخم مرغ در کارگاه های شیرینی پزی اقدام به عمل می آید.

وی خاطرنشان کرد: طی سال های گذشته کارگاه های شیرینی پزی اقدام به مصرف تخم مرغ کامل می کردند که با توجه به احتمال وجود فساد و یا تاریخ مصرف گذشته این فرآورده، با نظارت های اعمال شده هم اکنون گرایش به سمت مصرف مایع پاستوریزه تخم مرغ، شرایط بهداشتی در این رابطه بهبود یافته است.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین در ادامه با بیان اینکه نظارت بر مراکز تولید، توزیع و مصرف عمده فرآورده های خام دامی از وظایف این سازمان بوده، یادآور شد: در این بازدید تخم مرغ های بدون تاریخ تولید و انقضا جمع آوری و با متخلفان برخورد می شود.

به گفته نقیبی، تخم مرغ از جمله فرآورده های خام دامی پر مصرف در شیرینی پزی ها است که در صورت آلوده بودن، موجب ایجاد بیماری در سطح جامعه می شود.

وی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز عرضه تخم مرغ مراتب را در اسرع وقت برای پیگیری به شبکه بهداشت و دامپزشکی اطلاع دهند.
 
 
نظر شما
ادامه