کد خبر: ۲۹۸۲۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه سال ۹۴ دانشگاه تهران برگزار شد
«دکتر مهدی تقوی ملایی» دانشجوی دکتری تخصصی قارچ‌شناسی، «دکتر امید زهتاب‌ور» دانشجوی دکتری تخصصی آناتومی و «دکتر وحید اکبری‌نژاد» دانشجوی دکتری تخصصی مامایی حائز رتبه اول تا سوم گروه آموزشی کشاورزی و دامپزشکی شدند ...
 

حکیم مهر - مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه سال ۱۳۹۴ دانشگاه تهران، با حضور رییس و هیأت رییسه دانشگاه و ۲۱۴ دانشجوی نخبه و خانواده‌های آنان در تالار دهشور پردیس علوم دانشگاه تهران برگزار شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، در این مراسم «دکتر به‌نژاد» مدیرِ کل سازمان دانشجویی دانشگاه، با تبریک مبعث پیامبر اکرم (ص) و اعیاد شعبانیه گفت: امروز اینجا جمع شده‌ایم تا از دانشجویان نمونه‌ دانشگاه تهران تجلیل کنیم. ما سه معیار برای انتخاب این دانشجویان داشتیم: معیار فرهنگی (فعالیت‌های ایثارگری، قرآنی، ورزشی، سیاسی، هنری و...)، معیار علمی (فعالیت‌های علمی و پژوهشی) و معیار شئون دانشجویی (رعایت ضوابط اخلاقی، مسئولیت‌پذیری و اعتقادات دینی) و دانشجویانی که امروز از آنها تجلیل می‌شود، برترین‌های دانشگاه در این سه حوزه اند.

در بخش بعدی مراسم یکی از دانشجویان نمونه با ذکر این آرزو به ایراد سخن پرداخت: امیدوارم تا ۵۰ یا ۶۰ سال آینده دیگر زبان فارسی برای یادگیری تازه‌های علمی جهان زبان اصلی شده باشد.

وی در ادامه صحبت خود، به ضرورت انتخاب هدف پرداخت و تاکید کرد که این اهداف باید به پیشرفت جامعه علمی کمک کند.

وی خطاب به مسئولین دانشگاه، گفت: اگر می‌خواهید پیشرفتی حاصل شود، از طریق تقویت انجمن‌های علمی و تشکل‌های دانشجویی حاصل خواهد شد و خیلی خوب است که برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه، فوق برنامه نباشند بلکه خود برنامه باشند .

«دکتر محمود نیلی احمدآبادی» رییس دانشگاه تهران، سخنران دیگر این مراسم بود. وی با تبریک اعیاد شعبانیه به ویژگی‌ها و قابلیت‌های متمایزکننده دانشجویان دانشگاه تهران پرداخت و ضمن اشاره به برنامه‌های کلان دانشگاه تهران افزود: دانشگاه‌ تهران اولین دانشگاهی است که برنامه راهبردی و برای تحقق برنامه راهبردی، برنامه پنچ‌ساله دارد. اکنون ما در دوره سوم برنامه مذکور هستیم. این برنامه محصول تجربه و حضور دانشجو در صحنه دانشگاه است.

وی در ادامه سخنرانی خود، به سه هدف اساسی که در دستور کار دانشگاه است اشاره کرد و گفت: اولین هدف دانشگاه تهران، افزایش توان‌مندی‌های بین‌المللی یا به عبارت بهتر بین‌المللی کردن دانشگاه است. در این زمینه کار و تحرک دانشجو و امکان حضور آن در دانشگاه‌های دیگر را که سیاستی بین‌المللی است دنبال می‌کنیم .

وی افزود: هدف دوم دانشگاه تهران، کارآفرینی است و توسعه مهارت‌های کارآفرینی، توسعه پارک علم و فناوری، توسعه فعالیت‌های پیش‌رشد، همگی در قالب رسالت کارآفرینی دانشگاه انجام می‌گیرد، چرا که معتقدیم هم دانشگاه و هم دانشجویان باید کارآفرین باشند.

دکتر نیلی احمدآبادی ادامه داد: هدف سوم دانشگاه هم نگاه فرهنگی و تربیتی به دانشجویان است و مسئولیت‌پذیری و اخلاق حرفه‌ای، که مهمترین شاخص‌های این هدف هستند.

پس از سخنان دکتر نیلی، مراسم اعطای لوح تقدیر و جوایز دانشجویان برگزیده برگزار شد .

اسامی منتخبان این دوره از مراسم دانشجوی نمونه دانشگاه تهران، به این شرح است:

گروه آموزشی کشاورزی و دامپزشکی

رتبه اول: مهدی تقوی ملایی (دکتری تخصصی قارچ شناسی - دانشکده دامپزشکی)

رتبه دوم: امید زهتاب‌ور (دکتری تخصصی آناتومی و جنین‌شناسی مقایسه‌ای - دانشکده دامپزشکی)

رتبه سوم: وحید اکبری نژاد (دکتری تخصصی مامایی و بیماری‌های تولید مثل دام - دانشکده دامپزشکی)

گروه آموزشی هنر

رتبه اول : شهرام شیرمحمدی (کارشناسی ارشد مهندسی معماری - پردیس هنرهای زیبا)

گروه آموزشی فنی مهندسی

رتبه اول: نرگس نوروزی (دکتری تخصصی مهندسی صنایع - پردیس دانشکده‌های فنی)

رتبه دوم: سپیده عابدی (دکتری تخصصی مهندسی سیستم‌های انرژی - علوم و فنون)

گروه علوم انسانی

رتبه اول: محسن بهنام مایوان، (دکتری تخصصی مدیریت و برنامه‌ریزی تربیت بدنی - دانشکده تربیت بدنی)

رتبه اول: مهرداد فروزنده، (کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی - پردیس فارابی)

به علاوه از خانم‌ها و آقایان انوشه کفاش و میلاد لنگرودی از پردیس کشاورزی، زهرا بلوکی و مهیمه باقری از دانشکده دامپزشکی به عنوان برگزیدگان معرفی شده دانشگاه تهران برای شرکت در جشنواره دانشجویان نمونه کشور به وزارت علوم تجلیل شد.

 
 
 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۹
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
2
0
"امیدوارم تا ۵۰ یا ۶۰ سال آینده دیگر زبان فارسی برای یادگیری تازه‌های علمی جهان زبان اصلی شده باشد"
متوهم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
دوست عزیز درسته که این حرفیه که تو این مراسم توسط یکی از دانشجوها گفته شده
ولی اصل صحبت مربوط به بیانات رهبریه
اصلا درست نیست این مدل واکنشی که شما نشون دادین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
1
0
آخرش ميايند تو بخش خصوصي و با حقوق پايين مسوول فني مي شوند و ......
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
0
0
واقعا جای تبریک داره
خسته نباشن
کلی باعث شادی و سربلندیمون شدن
مگر اینکه از این دانشجوها و جوونامون چیزی حاصل بشه
بقیه که نا امید و از خود بیگانه هستن
دکتر محمد اشتری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
1
باتشکر از دانشگاه تهران به دوستان گلم از جمله اقای دکتراکبری و اقای دکتر تقوی همیشه دانشجوهاش تو رشته دامپزشکی تراز اول و نخبه هستن این دانشگاه ازاد نیست دانشجوهای با بار علمی پایین و ضعیف سبستم مدیریتی تحویل جامعه بده اونم با پول مدرک بده و گند بزنه به بار علمی دامپزشکی کشور و دانشگاه تهران عموما نخبه یابی میکنه و بعد پذیرش میکنه درضمن این افراد دلیلی نداره بمونن ایران سر خورده بشن تو بهترین کالج های دنیا و محیط کاری استخدام میشن خواهشن یک سری که فقط اومدن یه مدرک بگیرن و بدون بار علمی با این افراد مقایسه نشن خودمم به راحتی بورس شدم اکسفورد و از کارم و درامدم راضی هستم تو بریتانیا دلیلشم پشتوانه علمی و کاریم بودش چون بچه های دانشگاه تهران علم مهورن نه مدرک پولی محور دانشگاه ازاد واحد معلوم نیست کجا اباد بس تو سر رشته دامپزشکی نزنیم و خودمون رو اصلاح کنیم باتشکر از حکیم مهر که مخاطباش هم از داخل و هم از خارج هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
با سلام
دوست عزیز پس باید به اطلاع شما برسونم جناب آقای دکتر تقوی دانشجوی ما در دوره دکترای عمومی دامپزشکی دانشگاه آزاد تبریز بودند که در دوره تخصصی قارچ شناسی دانشگاه تهران ادامه تحصیل داده اند.
صرفا جهت اطلاع
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
0
0
امیدوارم دوستان عزیزم ماحصل تلاشهاشونو بگیرن.
با این اوضاع داغون دامپزشکی و سیل فارغ التحصیلان دامپزشکی واقعا ....
سید سجاد اسلام طلب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
0
0
یاشاسین دکتر تقوی ملایی
نظر شما
ادامه