کد خبر: ۲۹۸۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تشکر دکتر لطفی‎زاده از دکتر آل داود
 

خبرهای حیوان‌آزاری در ایران کم‌کم جزو مسائل روز شده و تعداد آن به مرور، زیادتر و زیادتر می‌شود، اما حامیان حیوانات امیدوارند که این معضل با همت مجلس آینده، به‌صورت ریشه‌ای حل شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، رئیس انجمن حمایت از حیوانات با اعلام این خبر گفت: با حضور سه دامپزشک در میان منتخبان مجلس جدید، انتظار می‌رود که قانون حمایت از حیوانات، به تصویب برسد.

«دکتر سیدجاوید آل‌داود» با اشاره به اینکه پیشنهاد این قانون در مجلس ششم از طرف حامیان حیوانات عنوان شد، افزود: در آن زمان، حتی جلسات مختلفی با فراکسیون محیط زیست برگزار شد و بحث مورد نظر به نتایج مطلوبی رسیده بود، اما ترس از دست‌اندازی‌های سیاسی به خاطر تصویب این قانون، مجلس را وادار به عقب‌نشینی کرد.

وی خاطرنشان کرد: برخی‌ها در آن هنگام عقیده داشتند که هنوز بستر لازم برای طرح چنین قوانینی در جامعه وجود ندارد و ممکن است موج اعتراضات را برانگیزد.

به گفته این عضو هیأت علمی دانشکده دامپزشکی تهران، امروز با توجه به اتفاقاتی که در کشور افتاد و محاکمه افرادی که به حیوان آزاری و تشویش اذهان عمومی متهم هستند، به‌نظر می‌رسد زمان آن فرا رسیده تا فکری به حال مظلومیت حیوانات کرد.

آل‌داوود در پاسخ به عوارض حیوان‌آزاری ادامه داد: احترام به حیوانات، زیرساخت احترام به انسان‌ها است، یعنی تا زمانی که افراد، حقوق حیوانات را رعایت نکنند، اهمیتی نیز به حقوق هم‌نوع خود نخواهند داد؛ بنابراین همه این روابط، چون حلقه‌های زنجیر به هم متصلند.

وی تصریح کرد: چند سال پیش، قاتلی در جنوب تهران دستگیر شد که چند کودک را کشته بود. اگر به پیشینه این مجرم نگاه کنیم، می‌بینیم که او قبل از اینکه قاتل انسان شود، قاتل سگ‌ها بوده و مشکل روحی و روانی‌اش از حیوان‌آزاری به هم‌نوع آزاری تبدیل شد.

آل‌داوود یادآور شد: وقتی شهرداری در نمایشگاه کتاب، به جای ترویج فرهنگ رفتار مناسب با حیوانات، تله موش چسبناک را به رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد، دیگر چه انتظاری از عوام می‌توان داشت؟ اگرچه تأمین سلامت مردم، بخشی از وظایف دولت است، اما این تله‌ها، موش‌ را به‌صورت آنی از بین نمی‌برد و حیوان بعد از به دام افتادن، مدتی طولانی عذاب می‌کشد تا بمیرد.

وی در پایان اظهار داشت: چند روز پیش نیز فرمانداری شمیرانات، دستور قتل عام تمام سگ‌های منطقه را صادر کرده است؛ بنابراین وقتی مسئولان با پدیده‌ای به نام حیوان با خشونت و بی‌رحمی برخورد می‌کنند، یقیناً کل جامعه از این رفتار، تأثیر خواهد پذیرفت، زیرا بیشتر کسانی که دست به حیوان‌آزاری می‌زنند، بزه‌کارانی هستند که قوانین را زیر پا گذاشته و هر تخلفی از دست‌شان برمی‌آید.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
0
0
در فرمانداری شمیرانات کتاب قرآن کریم را بیاورند . آیه های قرآن را درمورد حرمت حیوانات ببینند.همینطور درمورد روز قیامت که ازموجود کشته شده می پرسند به چه جرمی کشته شدی ببینند. وبعد ببینند که خداوند در قرآن کریم گفته انسانها در هرموردی. آزمایش می شوند. برگه امتحان الهی چه نمره ایی می گیرد . امام حسن (ع) رادوست می دارند اما غذا دادن به سگ گرسنه را از ایشان نمی پسندند.
نظر شما
ادامه