کد خبر: ۲۹۷۶۷
 

برای نخستین بار ایران و هلند پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مورد ایجاد کنسرسیوم مشترک برای توسعه زنجیره ارزش در بخش کشاروزی توافق کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، این کمیسیون در خصوص همکاری های دوجانبه در حوزه کشاورزی بین دو کشور برگزار شد.

از جمله اقدامات این نشست تبادل یادداشت تفاهم در زمینه بهداشت دام و دامپزشکی، همکاری های دوجانبه در زمینه محصولات کشاورزی، باغبانی، گل و گیاه، تجهیزات مکانیزه گلخانه ای بود.

در این کمیسیون بر سرمایه گذاری و همکاری های مشترک در حوزه های فنی، تولید، پرورش، تکثیر و پرورش، تغذیه ماهیان قزل آلای رنگین کمان و پرورش ماهی در قفس متناسب با شرایط ایران بحث و تبادل نظر شد .

در ادامه این نشست، «کریدز کنست» مدیر کل امور روابط اتحادیه اروپا و بین الملل وزارت اقتصاد هلند، زمینه های همکاری دو کشور را گسترده توصیف کرد و گفت: موضوعاتی که در این نشست مطرح شد به شناخت بیشتر هلند از برنامه های توسعه ای ایران در بخش کشاورزی کمک خواهد کرد .

وی بر تبادل منظم هیات های میان دو کشور و نگاه یکپارچه و جامع به موضوع ارتقای بهره وری کشاورزی نیز تاکید داشت .

کنست خاطر نشان کرد: هلند هم دومین صادر کننده محصولات کشاورزی به جهان و هم وارد کننده این محصولات است و شبکه های توزیع و سیعی دارد که می تواند از این شبکه های توزیع برای صادرات محصولات کشاورزی ایران استفاده کند .
 
 
نظر شما
ادامه