کد خبر: ۲۹۷۵۵
 

نماینده مردم شهرستانهای برخوار، میمه و شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی خواستار حمایت های بیشتر مسئولین و نمایندگان از دامپزشکی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار، «حسینعلی حاجی دلیگانی» در بازدید از شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار، نقش دامپزشکی را در تامین بهداشت جامعه و امنیت غذایی بسیار مهم خواند.

وی با قدردانی از دغدغه های مجموعه دامپزشکی در زمینه بهداشت جامعه و سلامت فرآورده های غذایی با منشاء دامی، اظهار کرد: دامپزشکی از جمله مجموعه های زحمتکشی است که با وجود وظایف خطیر و مسوولیت های سنگین، به دور از هر هیاهو و جنجال به ارایه خدمات می پردازد.

دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: نقش و جایگاه دامپزشکی در تامین بهداشت جامعه از طریق مبارزه با بیماری های مشترک و تامین امنیت غذایی مردم بسیار مهم و حیاتی است.

حاجی با اشاره به اهمیت و نقش دامپزشکی در مقوله بهداشت و سلامت عنوان کرد: از بخش دامپزشکی در راستای ارتقای تولیدات دام و طیور که تضمین کننده امنیت غذایی است، حمایت می کنم.

نماینده مردم شهرستانهای برخوار، میمه و شاهین شهر اهداف دامپزشکی را که با سلامت، اشتغال و اقتصاد مردم سروکار دارد (از نمونه های بارز اقتصاد مقاومتی) در راستای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و در ادامه از ضرورت نظارت های دقیق بهداشتی دامپزشکی از عملکرد و تلاشهای خوب و موثر خالصانه این حوزه در بخش دولتی و خصوصی قدردانی نمود.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار، هم با اشاره به مشکلات و چالش های موجود در بخش دامپزشکی و ارایه پیشنهادات لازم، به پایین بودن بودجه هزینه ای بخصوص عمرانی دامپزشکی شهرستان اشاره و بیان کرد: با توجه به وظایف خطیر دامپزشکی در تامین بهداشت دام و امنیت غذایی مردم، مبارزه با بیماری های مشترک، حمایت از اشتغال موجود و ایجاد بسترهای بهداشتی لازم جهت ایجاد فرصت های شغلی پایدار و توسعه استان و سایر وظایف خطیر دامپزشکی خواستار توجه بیشتر نمایندگان مجلس به این حوزه شد.

حق شناس وجود یک مجموعه دامپزشکی قدرتمند را ضامن سلامت جامعه به خصوص در بخش بهداشت موادغذایی دانست و گفت: بدون حمایت و اصلاح پایه های بودجه ای نمی توان به اهداف مهم و حیاتی خود رسید.
 
 
نظر شما
ادامه