کد خبر: ۲۹۶۵۸
 

وزیر جهاد کشاورزی با حضور در آئین کلنگ زنی افتتاح بزرگ ترین طرح گاوداری ۵ هزار راسی گاو شیری در پارس آباد مغان، مراتب ارزش گذاری خود را به همراهی بخش خصوصی و استانداری اردبیل در توسعه کشاورزی استان نشان داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، «محمود حجتی» که در راس هئیت بلند پایه ای در استان به سر می برد، امروز در آئین کلنگ زنی افتتاح بزرگ ترین طرح گاوداری ۵ هزار راسی گاو شیری در پارس آباد مغان افزود: تمامی سعی و تلاش دولت تدبیر و امید براین اصل استوار است که تمامی پروژه های اساسی و مهم در استان اردبیل با موفقیت و توانمندی هرچه بیشتر و بهتر به اتمام برسد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت های توانمندی که استان در زمینه نیروی انسانی، موقعیت جغرافیای سیاسی و مدیریت توانمند استانی و پشتوانه دلسوزانه که استاندار و امام جمعه به رشد وترقی استان دارند افزود: در یک سال گذشته موافقت نامه های زیادی در ارتباط با بخش کشاورزی منعقد شده است . ارتباط سیاسی واقتصادی بسیار ارزشمندی این استان با کشورهای همسایه دارد و کارهای کارشناسی زیادی در راستای ترقی و پیشرفت این استان در بخش کشاورزی صورت گرفته است به همین دلایل اعتقاد ما بر این است که در این استان کشاورزی معیشتی معفهومی ندارد زیرا بهره برداری از این چنین پروه هایی که به مانند کشت و صنعت های کوچک دامپروری عمل می کنند مطمئنا ً سیمای کشاورزی و دامپروری استان را متحول خواهند کرد . استان اردبیل ازظرفیت های بالایی در استفاده از نیروهای متخصص و جذب سرمایه گذار دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با تشکر از سفر قدرتی، مجری این طرح که بومی منطقه مغان نیز است، افزود: ظرفیت های تولید و سرمایه گذاری در این استان بسیار در سطح بالائی است. مسئولین محلی می بایست از تمامی ظرفیت ها و توان سرمایه گذاران بومی استفاده کرده و تمامی سعی و تلاش خود را در جهت شکوفایی بخش کشاورزی بکار گیرند. وظیفه جهاد کشاورزی پشتیبانی از تولید است و تمامی سعی و تلاش خود را در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بکار خواهد بست. از کلیه سرمایه گذارانی که در راستای تبدیل کشاورزی سنتی و معیشتی به کشاروزی مکانیزه و مدرن زحمت می کشند، حمایت می کنیم.

حجتی افزود: احداث بزرگ ترین مجتمع گاوداری شیری صنعتی منطقه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی توسط یکی از بزرگ ترین سرمایه‌گذاران ایران امروز آغاز شد و انتظار داریم با ایجاد این سرمایه‌گذاری شاهد تحول عظیمی در دشت زرخیز پارس‌آباد، مغان و بیله‌سوار باشیم. 

سرمایه گذاری ۱۳۲۰ میلیارد ریال برای احداث گاوداری ۵هزار راسی پارس آباد مغان

به گزارش ایانا از اردبیل، عدیل سروی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این آیین با اشاره به این که این طرح با سرمایه گذاری ۱۳۲۰ میلیارد ریال برای تعداد ۲۴۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۸۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد و به میزان ۲۰ درصد به میزان تولید شیر استان افزوده خواهد شد، اضافه کرد: استان اردبیل یکی از قطب های مهم دامپروری کشور محسوب می شود. این استان با وجود اینکه ۱/۹ از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده است، اما سالانه بیش از ۴ میلیون تن انواع محصولات و فرآورده های کشاورزی در آن تولید می شود.

وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل پروژه های بسیار مهمی در زمینه مهار آب های مرزی در استان در حال انجام است در حال حاضر تولید انواع محصولات زراعی، باغی و دامی استان ۴ میلیون تن است که با اتمام پروژه های آب و خاک در دست اقدام ۱/۴ میلیون تن به میزان تولید محصولات کشاورزی استان افزوده خواهد شد.

استاندار اردبیل: از قهرمانان عرصه تولید در استان حمایت می کنیم

مجید خدابخش نیز در این برنامه با اعلام این که نهایت حمایت و پشتیبانی را از سرمایه گذاران بومی استان به عمل خواهیم آورد تا این این عزیزان بتوانند در کمترین زمان ممکن در راستای ایجاد اشتغال و تولید سرمایه گذاری کنند. احداث بزرگ ترین واحد گاوداری صنعتی در پارس آباد مغان بدون پرداخت هیچ گونه تسهیلاتی به مجری این طرح (سفر قدرتی) را مورد اشاره قرار داد و مراتب سپاس خود را از کلیه سرمایه گذاران دلسوز بومی در منطقه ابراز کرد.

خدابخش در ادامه سخنان خود افزود: حمایت از قهرمانان عرصه تولید وظیفه مسئولین محلی است .مسلماً عشایر غیور و زحمتکش منطقه پارس آباد مغان که میزبان احداث این پروژه مهم هستند و همیشه باعث سرافرازی و افتخار کشور بوده اند نیز دست در دست سرمایه گذاران دلسوز بومی در رشد و ترقی بخش کشاورزی منطقه خواهند کوشید .

استاندار اردبیل ضمن تقدیر و قدردانی از حمات مدیران و مسئولین محلی، سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در پروژه های آب و خاک درمنطقه مغان را مدیریت و نظارت و پیگیری آنان افتخار بزرگی برای استان برشمرد و افزود: کلیه موانع بر سر راه سرمایه گذاران در استان برداشته شده است و یک سرمایه گذار می تواند در کمترین زمان ممکن بدو ن هرگونه مشکل اداری پروژه های خود را آغاز و به سرانجام برسانند.
 
 
نظر شما
ادامه