کد خبر: ۲۹۶۴۳
 

مدیر کل دامپزشکی خراسان‌شمالی گفت: هنوز شروط لازم برای تعطیلی چند کشتارگاه در استان محقق نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر سید محمد مهدی احمدی» در پاسخ به این سوال که قرار بر این بود تا تعدادی از کشتارگاه‌های استان تا آذر، تعطیل و کشتار دام در شهرستان‌ها نیز در کشتارگاه صنعتی بجنورد صورت گیرد، اظهار کرد: هنوز پیمانکار کشتارگاه صنعتی و شهرداری بجنورد اصلاحات لازم در این کشتارگاه را مبذول نکرده‌اند تا کشتار دام سایر شهرستان‌ها به این مکان انتقال یابد.

وی افزود: شاید مشکلات مالی یکی از دلایل تاخیر در اصلاح نواقص موجود در این کشتارگاه بوده است. کوره تبدیل ضایعات و خروجی فاضلاب در کشتارگاه صنعتی بجنورد دچار اشکال است که باید اصلاح شود.

احمدی توضیح داد: طی صحبت‌های انجام شده قرار بر این بود تا پنج کشتارگاه سنتی استان، تعطیل و دام‌های کشتاری به سوی کشتارگاه صنعتی بجنورد جهت دهی شوند و فقط سه شهرستان دارای کشتارگاه باشد.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا درصدد تعطیلی برخی از کشتارگاه‌های استان هستند، تصریح کرد: کشتار صنعتی مورد تایید دامپزشکی است و از سوی دیگر وجود این کشتارگاه‌ها هزینه بر است چراکه تعدادی نیرو فقط برای کشتار حدود هفت تا هشت راس دام فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، کشتارگاه صنعتی بجنورد در سال 88 به بهره برداری رسید و یکی از اهداف راه‌اندازی آن کشتار دام، صادرات گوشت قرمز و جلوگیری از خروج صادرات دام زنده از استان به سایر استان‌ها بوده که تاکنون این امر به خوبی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه این کشتارگاه ظرفیت کشتار 500 راس دام سبک و 50 راس دام سنگین در روز را دارد، ادامه داد: هم اکنون این کشتارگاه با توان کشتار حدود 80 تا 100 راس دام سبک و هفت تا هشت راس دام سنگین در حال فعالیت است .
 
 
نظر شما
ادامه