کد خبر: ۲۹۶۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

چربی موجود در فرآورده های دامی نه تنها باعث چاقی و افزایش چربی های اشباع نمی شود بلکه برای تامین ویتامین های محلول در چربی شامل (ویتامین های A, K, E, D ) ضروری است و لازم است مصرف کربوهیدرات در رژیم غذایی محدود شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر محمد فرسی» کارشناس مبارزه بیولوژیکی با بیماری های زنبور عسل سازمان دامپزشکی کشور در نوزدهمین کنگره دامپزشکی ایران که در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار شد، با ارائه مقاله «مروری بر بیماری های عصر جدید» سخنرانی کرد.

وی اظهار داشت: از سال 1950 دنیا بمباران این پیام شده که چربی ها باعث چاقی می شوند و چربی های اشباع شده (موجود در تخم مرغ، کره و گوشت قرمز) مضر هستند. این پیام در کشور ما نیز به طور وسیع تبلیغ شده و معتقدند که مصرف محصولات دامی باعث افزایش کلسترول، بالا رفتن قند، چربی و ایجاد بیماری قند و کبد چرب و غیره می شود.

دکتر فرسی افزود: وضعیت کمبود ویتامین A  و D (ویتامین های محلول در چربی) در کشور رو به افزایش است و 80 درصد مردم دچار مشکل کمبود ویتامین D  هستند و این مساله در حالی است که کره و تخم مرغ سرشار از این ویتامین ها و میزان آهن گوشت گاو از اسفناج بیشتر است.

وی ادامه داد: مصرف بیش از حد کربوهیدرات ها باعث افزایش قند خون و مقاومت به انسولین خواهد شد و مقاومت به انسولین با نفوذ چربی به ارگان های مختلف و واکنش التهابی توأم است. این مراحل باعث التهاب و اختلال در عملکرد سلول های چربی همچنین افزایش چربی خون، فشار خون بالا، ازدیاد قند خون و در نتیجه بیمارهای قلبی عروقی و زوال عقل یا آلزایمر می شود .

لازم به ذکر است نوشابه، پفک، چیپس، برنج، ماکارونی، شیرینی جات و میوه جات از مهمترین منابع کربوهیدرات می باشند.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
0
1
آیا این اظهار نظر ها در حوزه تخصصی یک دامپزشک است؟؟؟!!!
آنوقت اگر یک پزشک در مورد مرغ . و فرآورده های دامی اظهار نظری کند او را متهم به دخالت در حوزه غیر تخصصی می کنیم.
هوشیارانه عمل کنیم.
ناشناس
|
Finland
|
۰۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
0
1
نظرات ایشان در زمینه تغذیه خنده دار است، البته متاسفانه.
نظر شما
ادامه