کد خبر: ۲۹۵۴۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:
«سیدمحمد سادات ابراهیمی» افزود: تعداد نیروهای سازمان دامپزشکی جوابگوی مقابله با بیماری تب برفکی نیست، بنابراین ضرورت دارد تمامی دستگاه‌هایی که با بهداشت، سلامت و محیط زیست در ارتباط هستند، با ارائه تجهیزات و امکانات به یاری دامداران و سازمان دامپزشکی بشتابند ...
 
 

حکیم مهر - عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با هشدار نسبت به گسترش شیوع تب برفکی، گفت: متاسفانه عدم تامین واکسن مورد نیاز به شیوع این بیماری دامن زده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «سیدمحمد سادات ابراهیمی» درباره افزایش بیماری تب برفکی با انتقاد از اینکه تجهیزات سازمان دامپزشکی جوابگوی مقابله با بیماری تب برفکی نیست، افزود: بی‌توجهی به تامین اعتبارات مورد نیاز سازمان دامپزشکی باعث شده این سازمان نتواند تجهیزات مورد نیاز را برای مقابله با بیماری‌ها فراهم کند که ضرورت دارد مجلس در نشستی با مسئولان این سازمان مشکلات بودجه ای این سازمان را رفع و اعتبارات آنها را افزایش دهد.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمبود واکسن تب برفکی و همچنین قیمت سرسام آور آن دامداران را با خسارات زیادی مواجه کرده است، گفت: مهمترین موضوعی که در حال حاضر وجود دارد تامین واکسن مورد نیاز دامداران است که متاسفانه خسارات جبران ناپذیری به دام‌های آنها وارد آورده است بنابراین از آنجایی که فعالیت دامداران در راستای تامین سلامت غذای جامعه است باید حمایت ها از آنها بیشتر شود.

وی با بیان اینکه برای افزایش تولید واکسن تب برفکی با کمبود اعتبارات مواجه هستیم، افزود: این واکسن هم در کشور تولید و هم از طریق واردات تامین می شود؛ البته هر چند توان تولید انبوه این سرم در کشور وجود دارد ولی متاسفانه به دلیل عدم تامین اعتبارات لازم تولید اندکی داریم که جوابگوی مقابله با این بیماری نیست.

سادات ابراهیمی ادامه داد: مسئولان مربوطه باید به دلیل بی توجهی نسبت به تامین اعتبارات برای تولید واکسن تب برفکی در کشور جوابگو باشند، زیرا بی توجهی نسبت به این مهم خسارات زیادی را به دامداران کشور وارد آورده است.

وی ادامه داد: البته مسئولان سازمان دامپزشکی قول دادند طی روزهای آتی مشکل کمبود واکسن تب برفکی را رفع نمایند؛ امید است با تامین هر چه سریعتر اعتبارات، این بیماری به طور کلی در کشور ریشه کن شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه در برخی موارد ضوابط خاص اداری باعث می‌شود خسارات ناشی از بیماری‌های دامی شدت یابد، تصریح کرد: در حالیکه اگر به موقع و در وقت مناسب تجهیزات و امکانات مناسب در اختیار دامداران قرار داده شود، خسارت‌ها کمتر و مدیریت بیماری ها نیز بهتر انجام می شود.

سادات ابراهیمی توجه به بخش دامپروری و رفع نیازهای این صنعت را حائز اهمیت خواند و افزود: متاسفانه خسارات ناشی از بیماری‌ها برای دامداران به قدری زیاد است که وضعیت معیشتی آنها را تحت تاثیر قرار داده به طوری که برخی دامداران در معرض از دست دادن شغل خود هستند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس نهم، با بیان اینکه آمار دقیقی از میزان تلفات بیماری تب برفکی در دست نیست، یادآور شد: البته هر جایی که این بیماری شیوع پیدا کرده تمامی یا پنجاه درصد دام ها را به طور کلی از بین برده و دامداران را با خسارت های زیادی مواجه کرده، در حالی که دام ها تنها منبع درآمد این قشر است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه کمبود نیروهای سازمان دامپزشکی و عدم مدیریت زمان باعث افزایش تلفات ناشی از تب برفکی شده، تصریح کرد: از آنجایی که این بیماری در نقاط مختلفی از کشور شیوع پیدا کرده و تعداد نیروهای سازمان دامپزشکی نیز جوابگوی مقابله با بیماری مذکور نیست، بنابراین ضرورت دارد در راستای مدیریت بهتر و جلوگیری از شیوع آن تمامی دستگاه هایی که با بهداشت، سلامت و محیط زیست مردم در ارتباط هستند با ارائه تجهیزات و امکانات به یاری دامداران و سازمان دامپزشکی شتافته و هر چه سریعتر این بیماری را مدیریت کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای پیشگیری از شیوع بیماری تب برفکی باید اطلاع‌رسانی به جامعه از سوی رسانه‌ها به ویژه صدا وسیما افزایش یابد، یادآور شد: از آنجایی که برخی دامداران نسبت به این بیماری آگاهی کافی ندارند بهتر است اطلاع رسانی مناسبی از سوی رسانه ها انجام شود تا هم اطلاعات دامداران نسبت به این بیماری بیشتر و هم بیماری مذکور سریعتر مدیریت و خسارات نیز کمتر شود.
 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
0
0
احسنت به این نماینده مجلس
مدیران سازمان یاد بگیرید و بجای سیاسی کاری دنبال حل مشکلات باشید تا کی میخواین بگید همه چی خوبه؟
ایشان با این که دامپزشک نیستن اما مشکل حال حاضر سازمان رو بهتر بیان میکنن.
دامپزشک خسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
0
0
تا این بودجه سازمان درست نشه کسی نمیره واکسن بزنه چه دولتی چه خصوصی از ما گفتن بود ان شا ال.. جشن نابودی دامهای کشور را با معضلات گرانی نهاده ها و بیماری ها و بی خیالی سازمان و ... گرفت پس تا ان روز فدات بای بای
قراردادی با8سال سابقه کار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
0
0
بخدا تا کی ما نیروهای قراردادی دامپزشکی چشممان را بمالیم تا استخدام بشیم با این سختی کاری که هست ولی دستگاههای دیگه که از اهمیت کمتری برخوردارند تند تند دارن نیرو میگیرن یا تغییر وضعیت نیروهاشون مشخص می کنن واقعا این عدالته خدارو خوش نمیاد......
نظر شما
ادامه