کد خبر: ۲۹۴۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
شادباش‌گویی «دکتر رنه کارسون» از طرف 500 هزار دامپزشک به همتایان ایرانی
رئیس جامعه جهانی دامپزشکی، به مناسبت برگزاری نوزدهمین کنگره دامپزشکی ایران، پیامی را خطاب به رئیس جامعه دامپزشکان ایران ارسال کرد ...
 
 

حکیم مهر - جامعه جهانی دامپزشکی، به مناسبت برگزاری نوزدهمین کنگره دامپزشکی در ایران، پیامی را خطاب به رئیس جامعه دامپزشکان ایران ارسال کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، «دکتر رنه کارسون» رئیس جامعه جهانی دامپزشکی، به مناسبت برگزاری نوزدهمین کنگره دامپزشکی در ایران، پیامی را خطاب به رئیس جامعه دامپزشکان ایران ارسال کرده که ترجمه آن را در ادامه از نظر می‌گذرانید:

 

"به‌عنوان رئیس جامعه دامپزشکی جهان، مفتخرم که نوزدهمین کنگره دامپزشکی ایران را شادباش بگویم. امیدوارم که این پیام را از طرف 500 هزار دامپزشک عضو جامعه جهانی بپذیرید. بدیهی است که علم دامپزشکی در دنیا طیف گسترده‌ای از حیوانات را دربر می‌گیرد؛ بنابراین جامعه جهانی دامپزشکان (WVA ) محدوده‌هایی را برای تلاش‌ها و فعالیت‌های خود تعیین کرده است. این موارد شامل بیماری‌های مشترک انسان و دام، تامین آسایش حیوانات، نظارت‌های دارویی، دانش دامپزشکی و رشد مشارکت و سازماندهی در این حرفه است که البته جامعه جهانی، تریبون دامپزشکان حرفه‌ای برای گسترش سلامت عمومی حیوانات در مقوله‌های ذکر شده قلمداد می‌شود.

رابطه کاری که ما با سازمان بهداشت جهانی دام (OIE )، سازمان بهداشت جهانی (WHO )، سازمان غذا و کشاورزی جهانی (FAO ) و جامعه پزشکی (WMA ) برقرار می‌سازیم، همکاری‌های باارزشی است که می‌تواند در حیطه فعالیت‌های مشترک، سطح سلامت عمومی را ارتقا بخشد. به‌عنوان مثال، جلوگیری از بیماری‌های مشترک مانند هاری، احساس مسئولیت در قبال کیفیت داروها و جلوگیری از مقاومت دارویی، بالابردن رفاه حیوانات و ایجاد ملزومات ضروری پیشگیری‌کننده از بروز بیماری، مدیریت، واکسیناسیون، کنترل انگل‌ها و کارهایی که می‌شود در مواقع بروز عفونت‌ها انجام داد و همچنین دسترسی رایگان به ارتقای دانش دامپزشکان عضو (WVA ) از مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

(WVA ) از برنامه‌هایی که در راستای افزایش سطح مهارت و دانش فنی دامپزشکان در قالب کنگره باشد، حمایت می‌کند، زیرا از طریق چنین جلساتی است که تعاملات علمی صورت گرفته و سطح علوم بالا می‌رود. البته این موضوع می‌تواند رشد استانداردهای مراقبت از حیوانات و تامین سلامت و بهداشت آنها را مرتفع کند که این امر به‌طور مستقیم، سلامت انسان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و توسعه پایدار اقتصاد را رقم می‌زند. به همین دلیل، برای پیوستن به جامعه جهانی دامپزشکی به شما خوش‌آمد می‌گوییم.

این جامعه به نقش محوری دامپزشکان در تأمین سلامت مردم از طریق اعضا احترام گذاشته و تک‌تک آنها را بخش مهمی از بدنه‌ای می‌داند که در راه ارتقای زندگی تغذیه‌ای انسان‌ها قدم برمی‌دارند. باید پذیرفت که در دنیای امروز انسان‌ها و حیوانات بسیار به هم نزدیک هستند. بنابراین با ورود ایران به این جامعه، صدای قوی‌تری از دامپزشکی به گوش می‌رسد که می‌تواند راه سلامت حیوانات و انسان‌ها را هموارتر کند.

در پایان این پیام، رنه کارسون - رئیس جامعه جهانی دامپزشکی، کنگره موفق و سازنده‌ای را برای شما آرزو می‌کند.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس
|
Iraq
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
0
0
عضو جامعه از ایران هم داریم
نظر شما
ادامه