کد خبر: ۲۹۴۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: با همکاری خوب دامداران استان  و همچنین تامین واکسن موثر توسط سازمان دامپزشکی  در استان تهران گزارشی از کانون بیماری تب برفکی نداشته ایم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران، «دکتر سید اصغر برائی نژاد» مدیرکل دامپزشکی استان تهران با اعلام این خبر افزود: با توجه به همکاری خوب دامداران و تامین بموقع واکسن موثر مورد نیاز توسط سازمان دامپزشکی کشور، بیماری تب برفکی در استان تهران کنترل شده است، به طوری که از ابتدای سال جاری تاکنون موردی از تب برفکی در دامداری های استان گزارش نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران در ادامه اعلام نمود: با تامین بموقع واکسن موثر، مرحله اول واکسیناسیون عمومی تب برفکی در سال جاری، اواسط اردیبهشت ماه در سطح دامداری های استان اجرا خواهد گردید.

دکتر برائی نژاد گفت: تب برفکی یک بیماری عفونی و گاهی کشنده ویروسی و بسیار واگیردار است که موجب بیمار شدن حیوانات زوج سم از جمله گاو می‌شود .

ویروس عامل بیماری، ابتدا به مدت دو تا سه روز تب شدید ایجاد کرده و متعاقباً تاول هایی در داخل دهان و روی پای حیوان ظاهر می‌شود که ممکن است پاره شده و موجب لنگیدن حیوان شود.

دکتر برائی نژاد در پایان از دامداران استان درخواست نمود در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک به بیماری، به نزدیک ترین اداره دامپزشکی شهرستان موارد را گزارش نمایند.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
مهندس واحدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
0
0
آقای دکتر خسته نباشید
اگه در مورد تب برفکی آمار ندهید بهتر نیست یا اینکه خبر های سایت حکیم مهر را ابتدا مطالعه کنید و سپس گزارش بدهید.جناب دکتر خلج به خاطر وجود این بیماری عذرخواهی میکنند و در ادامه شما اظهار میکنید که بیماری در استان وجود ندارد جای تعجب دارد واقعا
نظر شما
ادامه