کد خبر: ۲۹۳۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
طاعون حیوانات
 

رئیس اداره حیات‌وحش محیط‌ زیست استان تهران از تلف شدن ۹ حیوان دیگر در سرخه حصار خبر داد و گفت: هر گونه بازدید علمی و دانشگاهی در این منطقه و خجیر ممنوع است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم «محمد کرمی» رئیس اداره حیات‌وحش محیط‌ زیست استان تهران در تشریح آخرین اقدامات انجام گرفته برای حیوانات سرخه حصار گفت: بعد از تلف شدن 10 قوچ و میش در ایام بعد از نوروز تعدادی دیگر از حیوانات این محدوده دوباره جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: 8 میش باردار و یک قوچ چند روز اخیر بر اثر بیماری که هنوز مشخص نیست تلف شده‌اند و تحقیقات به طور جد ادامه دارد.

رئیس اداره حیات‌وحش محیط‌ زیست استان تهران تصریح کرد: نتیجه نهایی سرخه حصار و آزمایش‌های دامپزشکی هنوز مشخص نشده است و تحقیقات کارشناسان زمانبر خواهد بود، اما بحث طاعون نشخوار کنندگان در سرخه حصار هنوز قطعی نشده و این بیماری فقط در خجیر و ایام قبل از عید رخ داد.

کرمی ادامه داد: علت بیماری و تلف شدن این حیوانات در سرخه حصار همچنان نامعلوم است، اما نمی‌توان به این زودی درباره نوع بیماری و یا طاعون بودن ان اظهار نظر کرد و همه چیز بستگی به جواب نهایی دامپزشکی و تایید ما دارد.

وی از ممنوعیت بازدید علمی و دانشگاهی در منطقه سرخه حصار و خجیر خبر داد و گفت: تا زمان مشخص شدن نوع بیماری حیوانات و به علت زایمان برخی حیوانات باردار، فعلاً بازدید از این مناطق ممنوع است؛ البته عشایر منطقه نیز باید از دام‌های خود مراقبت کنند و آنها را در برابر بیماری‌ها واکسینه کنند.
 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Hong Kong
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
0
مگه دام های وحشی پارک تموم نشدند؟
نظر شما
ادامه