کد خبر: ۲۹۳۳۸

به گزارش حکیم مهر به نقل از دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، به دنبال بارندگی کم سابقه و جاری شدن سیل در برخی از نقاط استان خوزستان، سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی در منطقه میانرود دزفول به زیر آب رفته و بخش زیادی از تاسیسات آن تخریب شد.

بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته، حدود 40 رأس گوزن زرد در این سایت نگهداری می شدند که از سرنوشت آنان اطلاعی در دست نیست و به نظر می رسد هیچیک از آنها زنده نمانده باشند.

رئیس اداره محیط زیست دزفول در این باره گفت: با توجه به ارتفاع زیاد آب، تا روز گذشته (شنبه) امکان جست و جو در سایت وجود نداشت اما با کاهش سطح آب در تلاش هستیم که امروز جست و جو برای اطلاع از آخرین وضعیت گوزن ها را آغاز کنیم.

«فرهاد قلی نژاد» اظهار داشت: با توجه به از بین رفتن بخش های زیادی از فنس کشی سایت امیدواریم گوزن ها که شناگران ماهری هستند، از سایت خارج شده و به زمین های مرتفع اطراف پناه برده باشند.

با توجه به ارتفاع بالای آب که طبقه اول پاسگاه محیط بانی سایت را کاملاً به زیر آب فرو برده بود، در صورتی که گوزنی در سایت باقی مانده باشد، قطعاً زنده نمانده است.

گوزن زرد ایرانی بطور کامل در طبیعت کشور منقرض شده است و صرفاً تعداد محدودی از این گونه ارزشمند در شرایط اسارت و نیمه اسارت زندگی می کنند.

 
 
نظر شما
ادامه