کد خبر: ۲۹۲۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
گاو گوشتی نژاد سمینتال/سیمنتال(Simmental)
 

 489 رأس گاو نژاد سیمنتال از کشور اتریش تحت نظارت بهداشتی و کیفی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل از مرز گمرک بیله سوار وارد کشور شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل، مدیر کل دامپزشکی استان به نمایندگی از سازمان دامپزشکی کشور در نقطه صفر مرزی بیله سوار با بیان اینکه کارشناسان دامپزشکی در محل گمرک مرزی بیله سوار مستقر بوده و به طور مستمر بر صادرات و واردات محموله های حوزه دام و طیور نظارت بهداشتی و فنی دارند، از ترانزیت این محموله به مقصد استان قزوین خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و با هماهنگی های بعمل آمده عملیات نظارت بهداشتی دامپزشکی در محل گمرک سریعاً انجام و مجوزهای لازم در راستای ترخیص و ترانزیت و گواهی حمل بین استانی صادر گردید.

«دکتر صادق صالحی» با اشاره به اینکه واردات این نژاد به کشور می تواند صنعت دامپروری کشور را متحول سازد، افزود: در حوزه پیشگیری از بیماری ها می توان گفت که این نژاد مقاوم به بیماری های مختلف بوده و باروری و گوساله دهی آن بالا می باشد.

وی در حوزه پرورش به اهمیت توسعه این نژاد اشاره کرد و گفت: نژاد سیمنتال یک نژاد اقتصادی است و دارای عملکرد مناسب، قدرت بهره دهی طولانی، دو منظوره بودن از نظر تولید شیر و گوشت، قدرت تطابق بالا با شرایط آب و هوایی مختلف است.

دکتر صالحی بازار پسندی گوشت و تولید گوشت بالا، مقاوم بودن به ورم پستان و کیفیت بالای شیر را از دیگر خصوصیات مهم نژاد سیمنتال عنوان کرد.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
0
حداقل واکسن تب برفکی اینارو بزنید از ما گفتن سیمنتال به تب برفکی خیلی حساسه .شماهم وقت پیداکردید برای واردات .
نظر شما
ادامه