کد خبر: ۲۹۱۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

به دنبال مشاهده لاشه ده قوچ و میش وحشی در پارک ملی سرخه حصار طی روزهای گذشته، جلسه کارگروه ویژه مخاطرات زیست محیطی استان عصر روز گذشته با حضور نمایندگانی از ستاد بحران استانداری، سازمان بازرسی کل کشور، دامپزشکی، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، امور آب و قرارگاه صنایع دفاع پارچین به دبیری اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل محیط زیست استان تهران، «محمد هادی حیدرزاده» مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در این خصوص گفت: پس از اینکه موج اول تلفات حیات وحش از گونه کل و بز در پارک ملی خجیر در اسفند ماه سال گذشته به اتمام رسید، متاسفانه مشاهدات چند روز گذشته بیانگر ادامه این رویداد ناگوار در پارک ملی سرخه حصار هم می باشد.

وی با اشاره به اینکه در دو روز گذشته چند لاشه قوچ و میش در پارک ملی سرخه حصار کشف شده، افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران بلافاصله پس از کشف لاشه ها، اقدامات کنترلی لازم و پیشگیرانه در جهت ضد عفونی کردن آبشخورهای حیات وحش در این دو پارک ملی را آغاز کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه دامپزشکی استان علت تلف شدن کل و بز منطقه خجیر را بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک اعلام کرده، گفت: نمونه ای از قوچ و میش های تلف شده روزهای اخیر در پارک ملی سرخه حصار جهت انجام آزمایشات مربوطه به دامپزشکی تحویل شده و ما منتظر اعلام نتیجه علت بیماری از سوی این سازمان هستیم.

وی افزود: فاجعه تلفات قوچ و میش و کل و بز استان دور از ذهن نیست و در صورت عدم همکاری و پشتیبانی دستگاههای مسئول و همکار، قطعاً محیط زیست با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اهمیت حیات وحش استان و ضرورت حفاظت از زیستگاه ها و گونه های جانوری پایتخت تصریح کرد: متاسفانه نظارت محدود بر دام اهلی توسط دستگاه های متولی در استان تهران و ظرفیت بیش از اندازه دام اهلی در سطح تهران یکی از اصلی ترین خطرات و آسیب ها برای گونه های قوچ و میش و کل و بز می باشد.

وی با انتقاد شدید در خصوص نحوه مدیریت دام اهلی در سطح استان تهران گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بارها گلایه و هشدارهای خود را در خصوص انتقال بیماری از دام اهلی به حیات وحش استان اعلام نموده است.

توسل مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران به امام رضا (ع)

به گزارش زیست بوم، «محمد هادی حیدرزاده» مدیرکل محیط زیست استان تهران در اینستاگرامش نوشت:

حال من و همكارانم اصلا خوب نيست، امروز عصر جلسه كارگروه مخاطرات زيست محيطي استان با موضوع كنترل طاعون حيات وحش با حضور مسولين دستگاههاي اجرايي استاني تشكيل شد،طي چند روز گذشته تمام جلسات و اقدامات اداره كل معطوف به كنترل بيماري فوق بوده و تمام مرخصي ها لغو گرديده، تمام تلاش همكارانم جهت حل بحران بوده كه با توجه به اينكه اين بيماري از حيوان اهلي به حيات وحش منتقل مي شود.

وی افزود: بدون همراهي دستگاههاي استاني مخصوصاً متوليان دام اين مهم ميسور نيست، امروز صبح زود هم در شروع جلسه شوراي معاونين استان به ضامن آهو متوسل شديم، يا امام رضا كمكمون كن.
  
  
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
0
0
شماهم مثل مدیران کل دامپزشکی کنترل کنید!!!!!!
نظر شما
ادامه