کد خبر: ۲۹۱۱۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
 
 

در حالی نوبخت سخنگوی دولت اعلام کرد، از ۸۲۷ هزار نفر نیروی جویای کار در سال گذشته حدود ۶۰۰ هزار نفر مشغول کار شدند که طبق آمار وزارت کار، در حال حاضر ۷۳۰ هزار نفر با مدرک فوق لیسانس و دکترا خانه نشین هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، آمارهای اشتغال‌زایی در دولت یازدهم رنگ و بوی خوبی ندارد، تا جایی که مطابق آمارهای وزارت کار در حال حاضر حدود 730 هزار نفر با داشتن مدرک فوق لیسانس و دکترا بیکار هستند. این یک نمونه از وضعیت نابه سامان بازار کار است.

وزارت کار در گزارش خود از وضعیت بازار کار کشور در دوره 9 ساله 1384 تا 1393، آمارهای جالبی را ارائه کرده است.

بر اساس آمار وزارت کار، در سال 1384 تعداد 2 میلیون و 115 هزار نفر دارای تحصیلات فوق دیپلم و لیسانس بودند که بعد از فراغت از تحصیل به جای فعالیت در بازار کار، همچنان در صف بیکاران هستند. این تعداد در سال 93 به میزان 5 میلیون و 212 هزار نفر تنها در این دو گروه فارغ التحصیل افزایش یافته است.

مطابق این گزارش، تعداد 601 هزار نفر با مدرک فوق لیسانس و دکتری حرفه ای و تخصصی، غیر فعال هستند. اگر تعداد افراد بیکار دارای مدرک بالاتر از فوق لیسانس را به 601 هزار بیکار (فوق لیسانس و دکتری حرفه ای و تخصصی) اضافه کنیم، حدود 730 هزار نفر دکتری خانه نشین داریم.

در مقابل این آمار، در دوره 84 تا 93 تعداد 787 هزار نفر نیز با مدرک فوق لیسانس و دکتری تخصصی و حرفه ای موفق به ورود به بازار کار شده اند؛ بنابراین تصور اینکه بعد از پایان تحصیلات، اشتغال در بازار کار کشور مهیا است، خیال نادرستی است.


 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
2
سلام خسته نباشید
تورابه خدابرای تحصیل کرده هاکه بیکارهستندکاری انجام بدیدبنده متاهل هستم وبیکارموردتمسخرواقع شدم باکسی که تحصیل نکرده تفاوتم این که اون هم کارداره هم ثروت امابنده مستاجرهستم وحتی اقساطم هم عقب میوفت باماشین پدرم مسافرکشی میکنم بنده خداباچه امیدی مخارج تحصیلم پرداخت کردکه الان مسافرکشی کنم بایدتاسف خورد.باتشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
2
0
واقعا متاسفم که هر مطلب نادرست و اشتباهی رو به اسم آمار منتشر میکنید
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
0
0
افسوس خوردم. واقعا حقیقت محضه و هر کسی اونو کتمان کنه واقعا یا از قشری هست که پشتوانه خوبی از لحاظ کار و استخدام دارند یا طعم بیکاری رو نچشیده.
نفس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
0
1
اولا آمار بیکاران بیشتر از اينهاست دوما کاری از این دولت جهت اشتغال بر نمی آید مثالش 6 ساله با فوق لیسانس شیمی شغلی ندارم که هر .......... تازه دیپلم پولی گرفته کارمند نیروانتظامی و سپاه و جاهای ديگه است حتی کسانی با سوپوری شهرداری پوز کارمندی را می دهند وای به حال این کشور با بیماران تحصیل کرده
setare
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
0
1
سلام
همه چیز پول است مگر نه؟ دختری که هیچ وقت سر کلاس نبود و برای هفته پژوهش کاری نکرد و ما برایش پوستر زدیم او فقط پولش را واریز کرد. همان دختری که برای کارهای پایان نامه اش حتی یک سمپلر دست نگرفت و پول داد ب یکی از بچه های کار بلد و اون دختر تمام مراحل را برایش انجام داد وفقط تنها کاری که کرد گرفتن عکس ژل ها از او بود.اصلا نیازی به این کار نبود میشد با کمی علم فتوشاپ باند ها را سرجایش چسباند و اصلا کاری نکرد. نوشتن پایان نامه هم که تماما کپی پست از فایل پایان نامه دانشجوی دانشگاه آزاد بود.برای کنگره هم کسانی بودند که نرفتند و فقط زحمت چسباندن پوستر را به کس دیگر واگذار کردند. همان کنگره ای که پول ثبت نام را گرفت و گواهی صادر کرد حالا چه ما بیاییم چه نیاییم گواهی ما حاضر بود.. دکتر مشاور که پول گرفت و سر دفاع نیامد و هیچ کاری نکرد. همه جا حرف حرف پول است . این علمی که من بخاطرش درس خواندم به کجای کارم آمد در حالی که دختری هیچ وقت نبود و کاری نکرد الان سر کار رفته است و حقوق می گیرد. و فقط بعضی از ما بخاطر اینکه نتیجه ای نگرفتیم گوشه ی آزمایشگاه آرام گریستیم.
نظر شما
ادامه