کد خبر: ۲۹۰۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان‌شمالی از  بروز هفت کانون جدید تب برفکی در استان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر حسن قاسمی فرد» با تاکید بر اینکه بروز این بیماری در بین دام‌های استان در حال  کاهش است، اظهار کرد: طی سال گذشته 62 کانون بیماری تب برفکی و طی سال جاری هفت  کانون از این بیماری در بین دام‌های استان مشاهده شد. با گرم شدن هوا این بیماری  نیز در بین دام‌های استان کاهش خواهد یافت.

قاسمی فرد ادامه داد: این اداره کل طی سال گذشته 567 هزار و 924 راس دام سبک و  110 هزار و 718 راس دام سنگین را علیه این بیماری واکسینه کرده است.

وی با اشاره به واکسیناسیون دام‌های عشایری در منطقه مراوه تپه استان گلستان  اظهار کرد: این اداره کل طی چهار روز آخر سال گذشته سه اکیپ سه نفره به منظور  واکسیناسیون دام‌های عشایری به این استان ارسال کرد و 47 هزار دام عشایری علیه  بیماری تب برفکی و شاربن واکسینه شدند.

این مقام مسئول بیان کرد: هشت اکیپ دو نفره نیز طی سال جاری به این منطقه  فرستاده شده است.

وی توضیح داد: تب برفکی بیماری بسیار واگیری است که نشخوارکنندگان اهلی را مبتلا  می‌کند و سبب خسارت اقتصادی قابل توجهی می‌شود. این بیماری موجب از بین رفتن  بره‌های جوان می‌شود .
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
0
شماهم کنترل کنید نه اصلا بهتره ریشه کن کنید کاری نداره که
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
0
کنترل کنید آقا ... نه اصلا ریشه کن کنید .....کاری نداره که
نظر شما
ادامه