کد خبر: ۲۹۰۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

در یک طرح ضربتی بمنظور انجام اقدامات پیشگیرانه و تضمین سلامت گردشگران و میهمانان نوروزی و با تشکیل اکیپهای نظارتی مشترک، بازدید مشترکی از مجتمع های خدمات رفاهی، رستوران ها، سفره خانه های بین راهی توسط اداره کل دامپزشکی، تعزیرات حکومتی و بهداشت محیط اردبیل انجام شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل، در این بازدید مشترک که قاضی ویژه رسیدگی به تخلفات بهداشتی از تعزیرات حکومتی ، مدیرکل دامپزشکی استان و کارشناسانی از دامپزشکی و بهداشت محیط حضور داشتند، مدیرکل دامپزشکی استان ضمن اشاره به ضرورت کنترل و نظارت بهداشتی مواد غذایی با منشأ دامی و تاثیر آن بر بهداشت عمومی و سلامت مصرف کنندگان گفت: اگر حمایت های دستگاه قضایی و تعزیرات حکومتی از اقدامات نظارتی دامپزشکی نباشد توفیقی در برخورد با تخلفات بهداشت و سلامت مواد غذایی نخواهیم داشت.

«دکتر صادق صالحی» با تاکید بر اینکه این بازدیدهای مشترک کارشناسان در مناسبتهای خاص و ایام نوروز و تداوم این نظارتها و همکاریها در طول سال می تواند در کاهش تخلفات بهداشتی مؤثر واقع شود خاطر نشان کرد : تلاش ما تأمین امنیت غذایی و به دنبال آن تأمین سلامت عمومی است و در این راستا از هیچ تخلفی در حوزه سلامت و بهداشت عمومی جامعه چشم پوشی نخواهیم کرد.

این مقام مسئول در دامپزشکی با بیان اینکه در طول ایام تعطیلات نوروزی 20 اکیپ دامپزشکی در قالب 48 پرسنل فنی و متخصص در استان فعال و بازدیدهای مستمری از مراکز تولید، توزیع و استحصال فرآورده های خام دامی انجام می شود، افزود: گزارش های مردمی واصله در خصوص موارد مشکوک عرضه فرآورده های خام دامی در اسرع وقت رسیدگی و تک تک شهروندان به عنوان ناظران و همیاران دامپزشکی می توانند گزارشهای خود را به اداره دامپزشکی اعلام نمایند.

دکتر صالحی آموزش را اساس هر کاری دانست و ابراز امیدواری کرد با آموزشهای لازم به اصناف مرتبط با بهداشت و سلامت مواد غذایی دامی شاهد کاهش جرائم و تخلفات بهداشتی در این حوزه باشیم.

وی در ادامه خواستار ارتقای کیفیت احکام صادره به منظور بازدارندگی بیشتر این احکام شد.

در این بازدید قاضی رسیدگی به تخلفات بهداشتی مستقر در تعزیرات حکومتی، سرعت عمل و کوتاه بودن زمان رسیدگی به پرونده های بهداشتی ارجاعی به تعزیرات حکومتی را یادآور شد و افزود: با توجه به جایگاه محصولات پروتئینی در سبد غذایی مردم و اهمیت سلامت عمومی با واحدهایی که تعدد تکرار تخلف داشته باشد برخورد کاملاً قانونی و بدون اغماض بعمل خواهد آمد.

نوروزی، تعزیرات حکومتی را به عنوان پشتوانه ای برای بازرسان بهداشتی دانست و گفت بی شک تشکیل این تیم های نظارتی مشترک و اجرای طرح های ضربتی بازدید، در جلوگیری از تخلفات بهداشتی و تأمین امنیت غذایی در استان مؤثر است.

وی افزود: شعب تعزیرات حکومتی در سراسر استان آمادگی لازم به منظور رسیدگی سریع و قانونمند به پرونده های تخلفات بهداشتی را دارند.

گفتنی است در این بازدیدها مقدار 55کیلوگرم مواد غذایی فاسد شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز و چرخ کرده ضبط و امحاء شد؛ حکم این تخلفات متعاقباً از طریق اداره تعزیرات حکومتی صادر می شود.

 
 

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سوزوکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
0
0
یک سوال از شما ........................... خوشمزه بود.....
نظر شما
ادامه