کد خبر: ۲۹۰۱۹

کارشناس اداره حفاظت محیط زیست قاینات گفت: بارش دانه های درشت تگرگ هشت قطعه فلامینگو مهاجر را در شهر اسفدن (Esfeden ) از توابع این شهرستان از پا درآورد و دو قطعه را نیز زخمی کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «محمدرضا بسملی» افزود: این پرنده ها کریدور مهاجرت را از سمت جنوب به سیبری طی می کردند که اواخر هفته گذشته در اثر بارش تگرگ گرفتار شدند.

وی افزود: درمان اولیه فلامینگو های زخمی توسط دوستداران محیط زیست منطقه انجام و تحویل این اداره شدند که مراحل درمان آنها انجام و تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

وی بیان کرد: این دو فلامینگو تا بهبودی کامل در منطقه حفاظت شده شیخعلی اسفدن تحت مراقبت خواهند بود و پس از بهبودی کامل به طبیعت بازگردانده خواهند شد.

سالانه حدود سه هزار انواع پرنده مهاجر آبزی در مسیر مهاجرت مدتی را در آبگیرهای قاینات سپری می کنند که پارسال به دلیل خشکسالی این تعداد به حدود 500 قطعه کاهش یافته بود.

انتظار می رود با توجه به بارش های سال آبی 95- 94 ورود تعداد پرندگان آبزی در آبگیر های این شهرستان افزایش یابد.

شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 90 کیلومتری شمال شرق بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.

فلامینگو پرنده ای است با پاهای دراز و منقاری منحنی و گردنی بلند خمیده، آبچر با بدنی بسیار کشیده و پر و بالی به رنگهای سفید و صورتی است.

در موقع پرواز پاها و گردنش کشیده و قدری پایین تر از سطح بدن قرار می گیرد، بالهایش ترکیب زیبایی از رنگهای سرخ و سیاه است، فلامینگو به آرامی راه می رود و در حالیکه سر و منقار خود را در آب کم عمق فرو برده تغذیه می کند.

فلامینگو 90 تا 150سانتی متر بلندی دارد، بیشتر حلزون و گیاهان آبی را تغذیه می کنند. این پرندگان به صورت دست جمعی و در دسته های چند هزارتایی زندگی می کنند.

 
نظر شما
ادامه