کد خبر: ۲۸۹۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
میگو

شش‌هزار مولد میگوی پرورشی از کشور اکوادور وارد استان بوشهر شد تا در مزارع میگوی استان تکثیر و توزیع شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری مهر، استان بوشهر به عنوان قطب میگوی پرورشی استان بوشهر محسوب می‌شود و پرورش میگو در سطح چهار هکتار از اراضی مستعد استان در قالب ۳۰۰ مزرعهاجرا می شود.

با تلاش مجتمع صنعتی پلیمر و با همکاری شیلات استان بوشهر و با نظارت دامپزشکی استان بوشهر، شش‌هزار مولد میگوی پرورشی از کشور اکوادور وارد استان بوشهر شد تا در مزارع میگوی استان تکثیر و توزیع شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر صبح یکشنبه در زمان ورود این مولدها در فرودگاه بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای تکثیر و پرورش میگو در استان بوشهر با میگوهای بومی داخلی کار پرورش و تکثیر میگو را آغاز کرده و توسعه دادیم.

«عباسعلی زنده‌بودی» اضافه کرد: برای سال بعد یک گونه خارجی را که رشد آن بهتر بوده و در شرایط پرورش بهتر جواب می‌دهد و برای پرورش‌دهندگان اقتصادی‌تر است و از گونه وانامی را وارد کردیم.

وی افزود: این کار از سال ۸۴ در استان بوشهر آغاز شده است و ادامه پیدا کرده و اکثر مزرعه‌داران از این گونه استفاده کرده‌اند و بعد از آن تا سال ۹۴ که حدود ۱۰ سال از ورود اولین محموله میگوی سفید غربی به کشور است، به جایی رسیدیم که بعد از چندین نسل از این میگوهای اولیه گرفته شده است و به‌خاطر هم‌خونی که در میگوها ایجاد می‌شود نیاز بود که مجددا میگوی خارجی را وارد کنیم و کراس دهیم با میگوهای قبلی که در استان و کشور وجود داشت.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: این میگو دارای مجوز است و کارهای امنیتی انجام شده است و اینجا نیز زیر نظر کارشناس دامپزشکی استان در جایگاه خاصی قرنطینه می‌شوند و پس از تست‌های لازم از قرنطینه وارد مراکز تکثیر می‌شود.

وی ادامه داد: در استان بوشهر چهار هزار هکتار سطح مفید زیر کشت میگو داریم که شامل ۳۰۰ مزرعه پرورش میگو است و نیاز این مزارع به یک میلیارد بچه میگو است

زنده‌بوی خاطرنشان کرد: این مولدین کنونی در کشور نیز از همین نوع مولد سفید غربی هستند که از نسل‌های متفاوتی هستند.

مدیرعامل مجتمع صنعتی پلیمر نیز گفت: ورود مولد میگو به استان بوشهر با هماهنگی دامپزشکی استان بوشهر و هماهنگی اداره کل شیلات استان بوشهر و سازمان‌های مرکزی شیلات و دامپزشکی کشور انجام شده است.

محمد وطن‌دوست اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، توانستیم مجوز ورود سه هزار جفت میگوی مولد سفید غربی از کشور اکوادور به کشور را بگیریم که اولین محموله امروز وارد کشور شد.

وی ادامه داد: سال آینده در چهار هزار هکتار سطح پرورش میگوی استان به یک میلیارد بچه میگو نیاز است که امیدواریم ۵۰ درصد از این میزان را از بچه‌میگوهای خارجی تولید کنیم.

لازم به ذکر است که مولدهای وارد شده به استان بوشهر در ۳ مرکز تکثیر بچه‌میگو تکثیر خواهد شد و کار تکثیر از از هفته آینده آغاز خواهد شد.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس
|
Iraq
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
0
0
اگه تونستید صنعت رو نابود کنید
نظر شما
ادامه