کد خبر: ۲۸۹۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
  

معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ آیین نامه دکتری پیوسته به دانشگاه‌ها برای دانشجویان استعداد درخشان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «مجتبی شریعتی نیاسر» معاون آموزشی وزیر علوم گفت: آیین نامه دکتری پیوسته ابلاغ شده و دانشگاه‌های متقاضی می‌توانند این آیین نامه را برای دانشجویان استعدادهای درخشان خود اجرا کنند. در واقع این آیین نامه با درخواست دانشگاه‌ها برای دانشجویان استعداد درخشان اجرا می شود.

وی افزود: براساس این آیین نامه دانشجویان استعدادهای درخشان می‌توانند از دوره کارشناسی‌، بدون مقطع کارشناسی ارشد به صورت مستقیم وارد مرحله دکتری شوند. این آیین نامه تنها برای دانشجویان استعدادهای درخشان دانشگاه‌ها اجرا می‌شود و باید رشته‌های تحصیلی دانشجویان در مقطع کارشناسی با مقطع دکتری هم راستا و در یک جهت باشد.

معاون آموزشی وزیر علوم از اجرای این آیین نامه برای دانشجویان علوم پایه خبر داد و گفت: دانشجویان ممتاز کارشناسی در رشته‌های علوم پایه می‌توانند بدون طی کردن مقطع کارشناسی ارشد در مقطع دکتری تحصیل کنند. آیین‌نامه این موضوع تصویب شده است و وزارت علوم هم از این کار به شرطی که تحصیلات در مقطع پایین (کارشناسی) و بالاتر (دکتری) هم راستا باشد، حمایت می کند گفتنی است این امکان برای دانشجویان نخبه و ممتاز فراهم شده است.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
0
0
واقعا کاری بسیار غیرکارشناسی هست و مهر تایید دیگری بر اینکه مسئولان از اوضاع جامعه و قشر تحصیل کرده بیکار غافل هستند. بنده که تمام سعیم بر رفتن از ایران هست و هرکسی هم شعار بر ماندن و ابادانی می دهد رزومه کارهای فرهنگی و اجرایی دوران دانشجوییمو نشون میدم تا بدونه اینی که هستم و تصمیم گرفتم دیگه آخر راهه. افسوس میخورم فقط همین.
نظر شما
ادامه