کد خبر: ۲۸۸۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

فلسفه قرار دادن ماهی قرمز کنار سفره هفت‌سین، تحویل سال از «برج حوت» به «برج حمل» بوده و نمادی از مهر، پیروزی، شادی، سرزندگی و برکت است. متأسفانه این روزها شاهد قرار گرفتن گونه‌های دیگر حیوانات از جمله لاک‌پشت، سمندر، مار آبی، همستر و... در برخی از خانواده‌ها در کنار سفره‌های هفت‌سین هستیم که نه تنها نشانه برکت و شادی نیست بلکه ممکن است موجب بروز برخی از بیماری‌ها در بین خانواده‌ها شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در این زمینه گفت: متأسفانه خرید و فروش حیوانات وحشی یا غیر متعارف همچون مار آبی، لاک‌پشت و سمندر می‌تواند بهداشت و سلامت مردم را به خطر بیندازد.

«دکتر محسن شانقی» افزود: قاچاقچیان این نوع حیوانات با صید غیرمجاز و فروش آنها سود هنگفتی را به دست می‌آورند که به همین دلیل طی سال‌های اخیر اقدام صید و فروش حیوانات به ویژه در ایام نوروز می‌کنند.

وی ادامه داد: نگهداری این نوع حیوانات می‌تواند منجر به انتقال برخی بیماری‌های پوستی و گوارشی انسان شود که کودکان بیش از سایر گروه‌های سنی در معرض خطر ابتلا به این بیماری‌ها قرار دارند.

مدیر کل دامپزشکی استان افزود: در صورت مشاهده هر گونه موارد فروش حیوانات غیر متعارف در بازرسی‌ها و گشت‌ها موارد به محیط زیست اطلاع داده می‌شود تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن گونه‌ها به مکان اصلی زندگی خود بازگردانده شوند و خاطیان طبق قانون مورد پیگرد قرار می‌گیرند.

شانقی افزود: تنها ماهی زینتی است که از گذشته‌های دور بر سر سفرهای هفت‌سین بوده و مکان‌هایی برای عرضه آن‌ها در نظر گرفته‌شده با سلامت کامل به دست مردم برسد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با بیان اینکه نگهداری لاک‌پشت گوش قرمز می‌تواند ویروس حصبه را به انسان انتقال دهد، بیان داشت: برخی از بیماری‌های قابل انتقال نیز تا کنون شناسایی نشده‌اند.

شانقی افزود: اقدامات آموزشی همچون سال‌های گذشته صورت گرفته که از جمله می‌توان به توزیع بروشور بین دانش‌آموزان در مدارس اشاره کرد تا خانواده‌ها با موارد و مشکلات ناشی از نگهداری حیوانات در منازل آشنا شوند.

وی ادامه داد: باید با فرهنگ‌سازی مردم را از خرید این حیوانات منصرف کرد تا شاهد ادامه یافتن تجارت قاچاق از سوی سودجویان نباشیم که در این صورت کمتر کسی اقدام به ادامه این شغل غیرقانونی و خلاف خواهد رفت.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید شهرام میرزمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
0
0
سلام

لطفا برای کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با بیماری های قابل انتقال بین انسان و خزندگان و دوزیستان به مقاله ایی تحت همین عنوان در سایت حکیم مهر مراجعه نمایید.

ویروس حصبه در متن مصاحبه ؟!
نظر شما
ادامه