کد خبر: ۲۸۸۴۰
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قوچان گفت: با بازرسی های انجام شده، داروخانه های دامپزشکی قوچان هیچگونه تخلفی نداشته اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از قوچان خبر، «دکتر علیرضا قدرتی» با اشاره به بازرسی های انجام شده از داروخانه های دامپزشکی قوچان توسط شبکه دامپزشکی و اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان اظهار داشت: در بررسی های بعمل آمده هیچگونه تخلفی در زمینه توزیع داروهای قاچاق، تقلبی و همچنین داروهای تاریخ گذشته، عرضه خارج از شبکه رسمی و...مشاهده نشده است.

وی با اشاره به اهداف این بازرسی های ادامه داد: هدف از این گشت مشترک، بررسی و نظارت بر عملکرد داروخانه ها، ممانعت از عرضه داروهای قاچاق، تقلبی و تاریخ گذشته و همچنین جلوگیری از توزیع بی رویه و بدون نسخه دارو بود.

وی با اشاره به برخی از وظایف شبکه دامپزشکی خاطر نشان کرد: نظارت بر تهیه، توزیع و مصرف انواع داروها، واکسن‌ها و سموم مورد استفاده در دام و طیور، یکی از وظایف مهم دامپزشکی می باشد که بطور مستمر طبق برنامه زمان بندی شده از واحدهای عرضه این محصولات انجام می پذیرد.

قدرتی با اشاره به درخواست برخی از دامداران مبنی بر تجویز بدون برنامه داروهای آنتی بیوتیک و عارضه مقاومت دارویی در دام های سبک و سنگین نیز تصریح کرد: باید فرهنگ مردم در این زمینه ارتقاء یابد، به گونه ای که دامداران باید تنها به تجویز دامپزشکان اعتماد کرده و از مصرف خودسرانه دارو برای دام ها خودداری کنند.

مدیر شبکه دامپزشکی قوچان در پایان تاکید کرد: داروخانه های دامپزشکی می بایست از عرضه دارو بدون نسخه جدا خودداری کرده و داروهای مورد نیاز خود را از شبکه رسمی دارویی تهیه کنند و در غیر اینصورت در صورت مشاهده هرگونه تخلف از طریق مراجع ذیصلاح با متخلفین برخورد قانونی لازم خواهد شد.
 
 
نظر شما
ادامه